1

Onderwerp: 7,5 cm of 10 cm diep

Ik ben net begonnen met mijn hobby taarten maken en ik sta op het punt om bakvormen te bestellen.

Maar welke?

Wat ik al wel weet is:
*dat het de ronde worden
*dat ik de 12,5 cm- 20 cm en 27,5cm bestel, omdat ik dat mooi vind stapelen.

Zo kom ik bij PME uit...

Maar nu de grote vraag... Bestel ik de 7,5 cm diep of 10 cm diep??

Ik ben geen type die met bakpapier in de weer gaat ( dus zou je denken, simpel kies de 10 cm)
Maar in alle tabellen worden de 7/7,5 cm gebruikt...en dan vraag ik me af, hoeveel ingredienten moet ik dan gebruiken.( in dat opzicht is het gemakkelijker op de 7,5cm te bestellen...)

Twijfel de Twijfel...

wie o wie kan me helpen?
(ervaringen?)

2 Laatst bewerkt door Dot (21-02-2011 11:37)

Re: 7,5 cm of 10 cm diep

in een 10cm diepe pan kun je ook de hoeveelheden van 7,5 hoog doen, dan wordt je taart ook 7,5 cm hoog.
Kan iig niet overstromen en als je een keer wel hogere kapsels wilt, doe je dus 1/3de meer deeg erin en dan heb je een 10cm hoog kapsel.

Als je die van 7,5 neemt, dan moet je met bakpapier in de weer als je een keer een 10cm hoog wilt bakken.

Groetjes, Dorothea.

3

Dot schreef:

in een 10cm diepe pan kun je ook de hoeveelheden van 7,5 hoog doen, dan wordt je taart ook 7,5 cm hoog.
Kan iig niet overstromen en als je een keer wel hogere kapsels wilt, doe je dus 1/3de meer deeg erin en dan heb je een 10cm hoog kapsel.

Als je die van 7,5 neemt, dan moet je met bakpapier in de weer als je een keer een 10cm hoog wilt bakken.

ben ik het helemaal mee eens  :Y

Beter te hoog dan te laag zou ik zeggen ;)