Onderwerp: vierkante bakvorm

Ik heb een probleempje met het goed vullen van een vierkante bakvorm. Zoals je kan zien op de foto zweeft mijn vierkante vorm, en zijn de hoekjes niet meer mooi hoekig maar afgerond.

Heeft iemand tips voor mij?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LTMZEIZX.jpg

Een persoonlijke taart is leuk om te geven!!

2

Re: vierkante bakvorm

Van Wilton zijn er bake-even-strips verkrijgbaar die je nat moet maken en dan om je vorm moet doen, die moeten er voor zorgen dat je taart mooi gelijkmatig bakt. Een natte theedoek schijnt ook te helpen. Wat volgens mij ook goed helpt is je temperatuur wat verlagen, in de hoeken wordt het nl het eerste gaar daardoor rijst het daar minder. Wel je baktijd dan wat verlengen.

Succes :thumb:

Dank je wel, ik ga eerst de temperatuur maar eens verlagen, kijken of dat het helpt. Ik bak nu op 160 graden heteluchtoven en dan staat deze taart er ongeveer 50 minuten in.

4

Ik bak op 150 gr hete lucht en vanaf 20x20 gebruik ik de bake even strips.
Werkt perfect  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

addy...heb jij dan niet dat je bisquit anders wordt??? ik heb dat dus als ik de bake even strips gebruik..dan reageert mijn bisquit anders (kruimeliger lijkt het wel).... ik doe ze er al wat langer in dan omdat het langer duurt om te garen..... ?? ben benieuwd!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

Boska schreef:

Ik bak op 150 gr hete lucht en vanaf 20x20 gebruik ik de bake even strips.
Werkt perfect  :Y

Waar haal je strips of kan je die ook in de webshop bestellen?