1

Onderwerp: slagroom met fruit vullingen

Ik heb een vraagje dames, ik wil van de week petitfours maken met een vulling van bonbonblockmouse en een laag slagroom met fruit maar hoe maak je dat die slagroom met fruit gewoon uit een bekertje en opkloppen en dan stukjes fruit erdoor heen doen of hoe

alvast bedankt

2

Re: slagroom met fruit vullingen

Ik vind het altijd lekker om vlaaivulling door mijn slagroom te doen. Tropische vruchten is erg lekker. Wat slagroom opkloppen en de vruchtjes er doorheen scheppen.

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

en welke slagroom gebruik je hiervoor is dat uit een bekertje of zo een langhoudbare slagroom in een pakje

4

ik gebruik altijd die in een bekertje. Heb 1 x zo'n pakje gehad..maar ging toen gelijk schiften (hoeft net aan het pakje te liggen natuurlijk), maar die verse vind ik fijner.

5

En wordt het dan niet meteen slap/soppig/dun die vulling?
Ik bedoel doen jullie gewoon slagroom en dan vlaaivulling of vruchtjes erdoor zonder toevoeging van gelatine of slagroomversteviger?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

6

oh..wacht..idd ik doe er ook altijd klopfix doorheen excuus!! Me not thinking :grr:

7

oke dus een bekertje verse room opkloppen met klopfix en daar de vruchtjes doorheen welke vruchten gebruiken jullie kan ikook gewoon fruit uit blik nemen of moet ik perse verse fruit nemen

Ik gebruik altijd van die bekertjes of pakjes slagroom, net hoeveel ik nodig heb, opkloppen met een beetje suiker en klopfix en dan het liefst vers fruit en soms wat jam van hetzelfde smaakje erdoorheen spatelen (of langzaam mixen kan ook)

Ik gebruik zelf het liefst vers fruit, je kan ook blik of diepvries gebruiken, maar daar zit vaak nog veel meer vocht in en dat zou er theoretisch gezien voor kunnen zorgen dat je slagroom gaat inzakken.

Succes!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)