1

Onderwerp: welke botercreme voor aansmeren taart ?

Hallo,
Ik heb de luchtige botercreme uit de receptenreeks gemaakt en gebruikt als vulling, kan ik deze ook gebruiken om de taart aan te smeren of adviseren jullie een andere samenstelling en zoja welke?
De taart moet echt mooi strak worden, kan dat met alleen fondant of moet er toch marcepein onder?

Alvast bedankt voor jullie hulp. 

Groetjes Ans

2 Laatst bewerkt door kokkie (17-02-2011 13:02)

Re: welke botercreme voor aansmeren taart ?

Het lijkt me dat in dat receptje (nog nooit eerder gezien eigenlijk!) wel erg veel vloeistof zit dus is het risico van smelten van je bekleding wel erg groot. De meesten hier riskeren niks en gebruiken om af te smeren 1:1 botercreme; dus 1 deel roomboter en 1 deel poedersuiker.

Als je je taart mooi strak wilt hebben zet je hem na het afsmeren een tijdje in de koelkast zodat het oppervlak al mooi stevig is, dan kun je het eventueel met een warm paletmes nog wat gladdder maken, daarna bekleden. Alleen fondant zou dan genoeg moeten zijn.
Veel plezier!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

ik heb wel de luchtige botercreme gemaakt en vond het prima werken en kreeg juist mijn taarten glad. laatste(paar) keer gewone 1:1 botercreme gebruikt en bobbelige taart,omdat die,voor mij, te hard was om glad te strijken...

4

Ik stijk m'n 1:1 botercreme altijd glad vóór hij in de koeling gaat om koud te worden. Gewoon je paletmes onder de hete kraan houden, afdrogen en langs je taart houden en tegelijkertijd je plateau ( Ikea ) draaien.  Dit net zo vaak herhalen tot je tevreden bent . Werkt prima.

Carpe Diem !

5

Ik gebruik ook meestal 1:1 om af te smeren. Eerst zo strak mogelijk afsmeren. Dan minimaal een uur ik de koelkast en dan nog een keer met een warm paletmes er langs en vervolgens bekleden.
Succes verzekerd!  ;)

Dat is toch een TAART waard!