1

Onderwerp: Natte bodem door vulling

Hoi,

Ik bak sinds een tijdje taarten en ben nieuw op dit forum. Ik heb nog niet heel veel ervaring, maar ben nu bezig met testen van verschillende soorten vullingen.
Ik heb een taart gebakken met een biscuitmix en deze gevuld met frambozen uit de diepvries (ontdooid) gemixt met kwark.
Op zich leek het allemaal goed te gaan, maar na een tijdje is de vulling doorgelekt en de bodem van de taart helemaal nat geworden.....

Niet echt lekker dus... Hoe kan dit anders doen? Zodat het wel lukt....

Groetjes Susanne

Re: Natte bodem door vulling

Dat kun je op meerdere manieren voorkomen.....

Aan beide zijden, waar de kwark de taart raakt, de biscuit insmeren met botercreme of met gesmolten chocolade.
Dit maakt dan een barriere waardoor de biscuit niet vochtig wordt.

Hopelijk kun je hier iets mee....

3

kwark is vrij nat en vloeibaar, waardoor het inderdaad in je taart kan trekken. Als je onder de kwark laag een heel dun laagje 1:1 botercreme smeert, of witte chocolade pasta, of gesmolten witte chocolade, dan heb je dat probleem niet.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

of van de kwark een bavarois maken met gelatine, dan zal het er ook minder snel doorlekken.

5

Bedankt voor jullie tips. Ik heb nu een nieuwe taart gemaakt en deze gevuld met frambozen en monchou opgeklopt met slagroom en suiker. Deze vulling is inderdaad minder nat en daardoor blijft het biscuit lekkerder.