Onderwerp: Gebruik van molds

Hallo allemaal!

Allereerst wil ik even zeggen dat ik telkens met verbazing kijk naar jullie mooie creaties!  :thumb:
Ik hoop dat ik ook ooit van die mooie taarten kan maken.
Maar dan moet ik nog heel veel oefenen...

Ik heb zojuist mijn bestelling van de hebshop ontvangen. Helemaal blij natuurlijk :Y
Ik had ook 2 molds besteld van FIM ( horse set en rose). Wil ze natuurlijk direkt proberen. Maar hoe?
"Prop" je er gewoon wat marsepein in en dan aandrukken? Wat is beter, marsepein of fondant?

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!
*D

Re: Gebruik van molds

Hallo!
Marsepein en fondant kan allebei, je kan het beste een stuk fondant/marsepein nemen ter grootte van de mold, in je hand rollen zodat het mooi glad is, anders ga je toch scheurtjes/lijntjes zien!En dan in de mold drukken, en met een mesje eventueel het teveel aan fondant eraf snijden, als je het er niet makkelijk uit krijgt, eventjes in de vriezer stoppen en voila!!
Succes ermee!

Groetjes Darlene

3

Maakt niet uit of je fondant of marsepein gebruikt. ALs je de afdrukken hard (dus wil laten drogen/uitharden) wil hebben dan kun je beter fondant gebruiken met wat tylose. Dat wordt dan snel hard. Doe ik ook met een babymold en werkt prima.

Veel plezier met je nieuwe aankopen!

4

Sorry even een vraagje wat is tylose?

zie FAQ

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

soraya85 schreef:

Sorry even een vraagje wat is tylose?

Tylose is een poeder dat je fondant stugger maakt, en waardoor het sneller droogt/hard wordt!!

Bedankt voor jullie antwoorden! Ga het weekendmaar 's proberen...
:Y

8

Pas wel op met afsnijden met een mesje. Voor je het weer is er een stuk uit je mold  :( . Het is beter de overtollige marsepein/fondant gewoon weg te vegen.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Bij mij is er een verbod op afsnijden met een mesje... Deze is er wel erg handig voor: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -p-75.html

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

ik snij zelf het overschotje marsepein/fondant pas weg nadat ik m uit t vormpje heb gedrukt :D dan beschadig je je mold niet en tis een kleine moeitje :) ook gebruik ik de FI rose molds voor chocolade, werkt perfect

11

Shyara schreef:

ik snij zelf het overschotje marsepein/fondant pas weg nadat ik m uit t vormpje heb gedrukt :D dan beschadig je je mold niet en tis een kleine moeitje :) ook gebruik ik de FI rose molds voor chocolade, werkt perfect

Tjsa het hangt er wel vanaf wat voor mold het is.
Mijn parelrandmold is niet zo handig om voor deze manier...dan heb je er veel werk aan...

12

Ik heb net mijn parelmold ontvangen. Hoe kan ik die het beste gebruiken?

13

Jacq1606 schreef:

Ik heb net mijn parelmold ontvangen. Hoe kan ik die het beste gebruiken?

Uhmm  :think: zoals hierboven staat?

14

Ik las op de verpakking namelijk iets van invetten of poederen??
Maar dat doen jullie dus niet?

15

nee nooit gedaan.
wel even in de diepvries voor ik t fondant eruit haal.

16

Oke, dank je wel. Dat ga ik proberen.