Waarom je gladheid en een bruidstaart NIET moet combineren...
Weten jullie nog dat het net voor de kerstvakantie zo glad was... Ja..? Ik ook, toen moest ik deze bezorgen. Oh wat een ramp!
Vanwege de temperatuur kon de airco niet op koelen omdat de ruiten dan besloegen. En tja, rijden zonder zicht is ook geen optie. En het was glad die dag, niet voldoende gestrooid omdat het zout bijna op was dus de auto bewoog heel anders dan normaal.
Nog geen tien minuten onderweg zie ik een grote plooi in de marsepein van de onderste taart.... en aan de andere kant... blote biscuit! 
Nooouuu, ik kan je vertellen, dan voel je je bevroren tenen opeens niet meer hoor 
Aangeglibberd in het restaurant de schade opgenomen. Oh nee, de hele marsepeinlaag van de onderste taart was verschoven. Tijd had ik nog wel en een setje voor noodreparaties heb ik altijd bij me maar spullen om een hele taart van 32,5 cm opnieuw te bekleden...? Nee dus.
Er zat niets anders op dan de hele taart weer uit elkaar te halen, te herstellen wat ik kon en hem weer op te bouwen. Nu had ik daarvoor natuurlijk wel wat gereedschap nodig. En ik snap best dat een restaurant geen paletmessen heeft, en met dat minieme, smalle taartschapje heb ik het uiteindelijk best gered om de taarten van elkaar te halen
, maar dat ze zelfs geen schaar hadden...
Ik heb de douwels met het knipgedeelte van een nijptang bij staan werken
Dat was alles wat ze konden vinden dat knipte 
Gelukkig lukte het me om de marsepein terug te schuiven zonder al te veel schade. Alleen was het in dat restaurant verschrikkelijk warm en hoe snel ik ook werkte, de taart werd natuurlijk nooit meer zo strak als hij geweest was 
Oh, wat voelde ik me beroerd. Ik heb op de terugweg geprobeerd om de bruid te bellen (ze waren eerder al getrouwd en hadden vandaag alleen dit feest) en uiteindelijk haar antwoordapparaat ingesproken en haar ge-smst. Ik wilde niet dat ze de taart zou zien zonder dit te weten vooraf. Ik heb ook aangegeven dat we het achteraf nog wel even over de prijs zouden hebben.
Hun reactie: de taart was prachtig, overtrof hun verwachtingen en ja hij stond wel een beetje scheef maar ach, dat had ook z'n charme
En van minder betalen wilden ze ook niets weten.
Nou ja, na een lang verhaal, oordeel zelf zou ik zeggen 
Na de reparaties, de topper zijn hun initialen in Arabisch schrift.

Thuis, voor vertrek.

Roze, naturel biscuit gevuld met luchtige, pure ganache en bosvruchtenbavaroise
If life gives you lemons, make lemonade