Onderwerp: hoelang moet biscuit bakken in heteluchtoven
hoelang moet biscuit bakken in een hetelucht oven?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoelang moet biscuit bakken in heteluchtoven
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoelang moet biscuit bakken in een hetelucht oven?
in gewone moet hij op 175 graden geloodf ik en hetelucht 10% de temp lager en dan even lang als in de gewone oven 30 min. geloof ik.
in gewone moet hij op 175 graden geloodf ik en hetelucht 10% de temp lager en dan even lang als in de gewone oven 30 min. geloof ik.
weet jij ook hoe het kan dat de kapsel zo snel weer inzakt?
Ligt aan de grootte van je vorm..............en klinkt misschien heel vervelend: tot ie gaar is............en dat zie je aan de kleur, kun je voelen als je erop drukt en iets terugveert, en als je er een saté-prikker insteekt, moet deze er droog en schoon uitkomen..........
In het algemeen zou 30 à 40 minuten voldoende moeten zijn, maar blandavormen duren vaak langer, en als je op lagere temp bakt heb je ook meer tijd nodig........
1 keer is genoeg
Ligt aan de grootte van je vorm..............en klinkt misschien heel vervelend: tot ie gaar is............en dat zie je aan de kleur, kun je voelen als je erop drukt en iets terugveert, en als je er een saté-prikker insteekt, moet deze er droog en schoon uitkomen..........
In het algemeen zou 30 à 40 minuten voldoende moeten zijn, maar blandavormen duren vaak langer, en als je op lagere temp bakt heb je ook meer tijd nodig........
hoe kan het dan dat die inzakt?
Tamara1977 schreef:in gewone moet hij op 175 graden geloodf ik en hetelucht 10% de temp lager en dan even lang als in de gewone oven 30 min. geloof ik.
weet jij ook hoe het kan dat de kapsel zo snel weer inzakt?
bij mij zakt de bovenkant ook altijd een beetje in.
Maar de taart moet je om draaien op een rooster zodra hij gebakken is.
Dan is de bovenkant de onderkant
dat snap ik maar hij is van bijna 10 cm gekrompen naar 1,5 2 cm
dat is toch niet goed?
Ik snap hem ff niet
Hoop voor je dat er iemand reageerd die net iets meer verstand dan mij ervan heeft reageerd op deze vraag
Ik snap hem ff niet
![]()
Hoop voor je dat er iemand reageerd die net iets meer verstand dan mij ervan heeft reageerd op deze vraag
heb hem in 160 graden 20 minuten is perfect goed en gaar.
alleen na het uithalen is die wel 3 keer zo erg gekrompen.?!
Ik heb ook een hete lucht en heb net zxolang geprobeerd totdat ik tevrden was.
Beetje gespeeld met de temperatuur,spelen met de tijd.
Ik denk zelf dat je ipv 20 min. best wel 30 min. mag doen.
Lees ook de FAQ links in het menu staat die, misschien staat daar een antwoord waar je iets aan hebt.
heb een biscuit gebakken op 15 a 20 minuten 160 graden hij is gaar alleen veel gekrompen
heb een biscuit gebakken op 15 a 20 minuten 160 graden hij is gaar alleen veel gekrompen
Dan is ie volgens mij niet gaar.................
jeroen14 schreef:heb een biscuit gebakken op 15 a 20 minuten 160 graden hij is gaar alleen veel gekrompen
Dan is ie volgens mij niet gaar.................
heb hem doorgesneden en gevoelt hij is wel gaar alleen zo erg gekrompen wat doe ik daar aan??????
Mij lijkt 160 graden 30 min.
zal de volgende keer even op de tijd letten.
Lijkt mij ook niet echt gaar hoor, zo kort...ik bouw het met mijn heteluchtoven op. Begin bij 150 en eindig met 175 graden. Ongeveer 35 minuten in totaal..nooit problemen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoelang moet biscuit bakken in heteluchtoven