1

Onderwerp: stutten of niet?

Allereerst; wat een leuke site! Sinds (heel  ;) ) kort ben ik begonnen met bakken en lukt het ook nog. Daarvoor kon ik een kant-en-klare cake nog om zeep helpen. Afijn, als 2e baksel wil ik van de week weer een nieuwe uitdaging aan gaan. Ik denk erover om 2 taartjes op elkaar te stapelen. Ik twijfel nog of ik ga proberen biscuit te maken hiervoor of dat ik me even bij het tot op heden geslaagde cake ga houden. De taartjes zouden een doorsnee van 16 cm hebben en zo'n 3 cm hoog zijn. (kleine oven, wat beperkte mogelijkheden). Ik wil tussen de taartjes een vulling stoppen, een mousse of creme. Dan wil ik het geheel afwerken met fondant.

Kortom; een aardige uitdaging als 2e poging. Ik vraag me alleen af of het verstandig is om te gaan stutten bij dit stapelen of dat het ook zonder kan gezien het kleinere en niet zo hoge formaat van de taartjes? Heeft de vulling die ik tussen beide taartjes wil gaan gebruiken ook nog invloed op het al dan niet moeten stutten?

2

Re: stutten of niet?

ik stut altijd met de caramelsticks van de AH of kitkatstaafjes (alleen al omdat ik die zo lekker vind) en natuurlijk voor de zekerheid..................als de taartjes zijn bekleed worden ze toch behoorlijk zwaar. Succes!

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

3

Re: stutten of niet?

Voor het lekkere kan stutten inderdaad geen kwaad.  :lol: Je bevestigd wat ik al dacht, dus ik ga zeker stutten. Bedankt voor het antwoord!