1

Onderwerp: mijn 1e taart

Dit is mijn 1e taart met biscuit en fondant volgens de recepten zoals ze op deze site staan.
Weet weer gelijk waarom ik geen keuken prinses ben haha, aan de buitenkant zie je gelukkig niet dat de binnenkant zowat aan diggelen ligt  :P
Heb de basis biscuit gemaakt en ook zelf fondant gemaakt.
Schuimpjes zijn ook goed gelukt :D
Ik heb verder geen vormpjes nog enzo dus alles zelf gemaakt.
Ach best geinig voor een 1e keer.
http://94.100.120.119/1237900001-1237950000/1237934201-1237934300/1237934251_5_l5Cl.jpeg

oopsie, zie je links onder toch dat het niet helemaal goed gegaan was :lol:

2

Re: mijn 1e taart

:think: da's een rare salade :Y        ;)

toch hartstikke mooi geworden zeg :thumb: knap hoor, alles zelfgemaakt  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Haha deze salade lust ik teminste, echte salades niet  :x
En mn taart bord staat nog bij mn ouders en had ff niets anders, ach.. maakt het uit.
Ben er de hele avond zoet mee geweest, weer eens wat anders als spelletjes doen enzo..
Alleen jammer dat hij al met al maar 5 cm hoog is ofzo.. heb vast iets niet goed gedaan.
Maar aldoende leerd men, heb me hier op het forum aangemeld en kom vast de antwoorden wel tegen :D
De vulling is overgens banketbakkersroom, wederom zelf gemaakt.

Ik laat jullie wel weten hoe die gesmaakt heeft..

4

leuk gedaan!
ik heb pas 3 taarten zelf gemaakt maar nog nooit zelf fondant gemaakt, ga ik toch ook maar eens proberen!

5

Vind 'm best leuk hoor en smaken doet hij ook vast  :Y
Schuimpjes zijn prima gelukt hé ??  :thumb:

6

Ja die schuimpjes zijn goed gelukt :D alleen jammer dat het niet op een mooi schuimpje lijkt.. mja ze smaken wel erg lekker.. had extra gemaakt haha

7

Knap hoor, alles zelf gemaakt! Hoe lang heb je het biscuitbeslag gemixt? Je moet 10 minuten mixen om er genoeg lucht in te krijgen.

www.wenskoekjes.nl voor koekjes naar wens en workshops!
Groetjes, Wendy

8

Hartstikke goed gedaan hoor! Alles zelf gemaakt! Dat doe ik je niet na  :D

9

Ik heb zeker 10 minuten staan mixen, kreeg er een lamme arm van.
De taart was overgens niet erg lekker.. biscuit was niet gaar onderin en fondant was echt mierenzoet, maar heb gewoon gedaan zoals het in het recept stond.
Schuimpjes waren wel erg lekker en de room ook.
Mja word tijd dat ik weer een echte oven krijg, heb nu een combi magnetron/oven.
Ach voor een eerste keer was ik "wel tevreden" en de volgende keer gaat het vast beter :D

Kreeg van een kennis de tip om de eidooier en eiwit eerst te delen, eidooier door het beslag mixen en eiwit eerst appart mixen en later erdoorheen.
Ga het gewoon een keer proberen :D