1

Onderwerp: wat maken als beginnende

hoii

wat zie ik een hoop mooie taarten hier,echt wauww.
ik ga deze week ook beginnen met taarten maken(proberen)
hebben jullie nog tips voor beginners?
bijv:ronde of vierkante taart.
en de vulling:dat snap ik nog niet helemaal,ik zie bij sommige de lekerste combinaties staan.
hazelnoot bijv hoe maak je die dan?

alvast hartstikke bedankt

groetjes  patries.....wil alles ook zo mooi kunnen

2

Re: wat maken als beginnende

Hoi,

Als je net begint dan is het bekleden van een ronde cake of biscuit gemakkelijker dan een vierkante of andervormige. Een cake is gemakkelijker om netjes te bekleden dan biscuit. Marsepein is gemakkelijker dan fondant. Begin vooral niet te moeilijk. Kies voor de eerste keer of je vooral gaat voor de smaak of juist voor de decoratie! Beiden in 1 x goed doen lukt de meesten alleen op een workshop (ook iets voor jou, misschien?!).

Ook qua vulling zou ik het niet te ingewikkeld aanpakken. Lees wat van de hele berg recepten die hier op het forum zijn geplaatst en kies 2 smaken. Als je de cake hebt doorgesneden dan een walletje spuiten, de vulling er binnen in en herhalen bij de volgende laag. Alles netjes afsmeren en goed koelen in de koelkast. Met een warm mes (maar wel droog mes) de hele taart nog eens netjes maken. Weer koelen en dan de marsepein erover. Kies voor niet meer dan 3 kleuren en hou het eenvoudig en repetitief (dus bijvoorbeeld... hartjes die je kunt uitsteken in kleine en grotere maten en leuk decoratief verspreiden op de marsepein). Als laatste maak je een mooie rand onderaan de taart. Draai allemaal balletjes en maak een mooie 'ketting'....

Het bovenstaande geeft jou natuurlijk niet de garantie dat het gaat lukken maar het verhoogd je kansen wel  ;)  Nog een tip: lezen, lezen en lezen... er staat zo veel hier op het forum. En als laatste tip: vermeld je woonplaats in je forumprofiel dan kunnen we zien waar je woont en als het nodig is samen freubelen of een handje toesteken als je dat wilt.

Just my 2 cents.

Heel veel plezier en suc6,
Groetjes

Met zoete groet! Akire

hoi

bedankt voor je tips heb ik echt veel
en ik heb gelijk ff me woonplaats gemeld

groetjes  patries.....wil alles ook zo mooi kunnen

4

Hier ben ik ook blij mee, want na veel lezen, is het alleen maar ingewikkelder geworden, alleen begrijp ik nog steeds niet wat er bedoeld wordt met het spuiten van een walletje. Ga wel weer speuren daar voor  :)  Mijn zoon wilt met zijn verjaardag (11 maart) ook een mooie taart en ik heb er nog nooit eentje gemaakt met fondant of marsepein, dat wordt nog wat  :o . Weet niet of ik hier deze vraag mag stellen, maar lees dat cake dus het beste is om te beginnen, kan deze ook in een springvorm of moet je een dichte bakpan daarvoor hebben. Heb alleen nog maar springvormen hier.

Groetjes Tamara  http://tam1970.hyves.nl/

5

Ik ben een beginnende bakster en gebruik mijn springvormen nog. Ik leg een stuk bakpapier op de bodem van de springvorm, zet de rand erop en klik hem dicht. Vervolgens zet ik een rand van bakpapier (in drieen gevouwen in de lengte) erin, zodat het deeg hoog genoeg kan rijzen. (de bovenkant zet ik vast met een nietje of paperclip)
De walletjes daar wordt een soort van dijkje mee bedoeld die je aan de rand van de taart spuit zodat de vulling niet van je taart af kan lopen en dus je fondant of marsepein niet kan nat maken. (dat smelt er anders tussen door!!). \voor recepten van vullingen kun je hier onder recepten zoeken.

Voor alle mensen die nog niet zo bekend zijn met het hoe en wat van zelf taarten maken, kijk eens bij onderstaande link, daar staat een fantastische How To!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=38571

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

7

Dank je wel voor de link, dat schept veel duidelijkheid op. Alleen nu nog een goed bakblik zien te vinden, heb ze alleen in de maten 24 en 26 cm. Dus eigenlijk voor dit soort taarten te groot.

8

hilda55 schreef:

Ik ben een beginnende bakster en gebruik mijn springvormen nog. Ik leg een stuk bakpapier op de bodem van de springvorm, zet de rand erop en klik hem dicht. Vervolgens zet ik een rand van bakpapier (in drieen gevouwen in de lengte) erin, zodat het deeg hoog genoeg kan rijzen. (de bovenkant zet ik vast met een nietje of paperclip)
De walletjes daar wordt een soort van dijkje mee bedoeld die je aan de rand van de taart spuit zodat de vulling niet van je taart af kan lopen en dus je fondant of marsepein niet kan nat maken. (dat smelt er anders tussen door!!). \voor recepten van vullingen kun je hier onder recepten zoeken.

Dank je wel voor de uitleg, eigenlijk dus "simpel".  :)