1

Onderwerp: Swiss Meringue botercrème

Ik heb gisteren in plaats van de gewone botercreme de Swiss merinque botercreme gebruikt. Maar het lukte niet om daar mooie toeven van te spuiten en hij werd ook snel hard. Dat is me met botercreme nog nooit gebeurd. Heb ik misschien iets verkeerd gedaan. Ik heb het recept van deze site gebruikt.

2

Re: Swiss Meringue botercrème

denk dat er misschien iets verkeerd is gegaan, want bij mij spuit die zonder probleem.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

Maar ik snap dat niet wat ik verkeerd gedaan kan hebben. Ik heb precies de juiste hoeveelheden gebruikt en ook precies het filmpje gevolgd. Dus 'n beetje raar....

4

probeer het echt stap voor stap te overlopen, misschien ergens iets dat je verkeerd hebt begrepen uit het filmpje of zo.
het is moeilijk vanop afstand te zien wat er kan verkeerd gelopen zijn.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

Als je de swiss meringue in de koelkast bewaart, wordt deze inderdaad snel hard, maar gewoon op het aanrecht bij mij altijd zacht genoeg om mee te spuiten, smeren of wat ik ook wil  :Y

Groetjes van Bianca

6

Ik had hem inderdaad in de toekomst gezet omdat ik eerst met fondant aan de slag gegaan ben. Dat zal het hem zijn denk ik dan. Hij was echt te hard geworden maar met goed doorroeren heb ik hem toch nog gebruikt maar echt goed ging het niet  :(
Kun je die dan ook gewoon buiten de koelkast bewaren dan?

7

Ik gebruik al jaren de swiss merenque voor het afsmeren van taarten, nooit problemen mee gehad. Nu wordt deze niet meer hard in de koelkast en in de vriezer. Resultaat: swiss merenque dijkjes stroomden eruit en taart ziet er ingezakt uit. Ik heb het toch in de vriezer gedaan, op de gok. Plak er wel een hoop bloemetjes over heen ;-). Toch vind ik het vreemd....zelfs in de vriezer wordt de swiss merenque niet hard. Ik heb een restant in een spuitzak in de vriezer gedaan, maar blijft zacht.

8

@Antwannete: Ja, MBC kan je (max.) 2 dagen buiten de koelkast bewaren :D Ik roer de MBC nog wel eens door en  zet de MBC (aardig grote portie) als hij heel hard is nog wel eens heel even in heet water (bakje moet wel voor een kwart onder water staan) en dan roer je m verder met de mixer (als hij nog steeds te hard is weer ff in heet water en dan mix je weer net zolang tot de gewenste consistentie.

@angi458: Misschien heb je de boter toegevoegt terwijl het eiwit nog niet helemaal afgekoeld was. De boter is dan waarschijnlijk gesmolten en gesmolten boter wordt niet meer hard  :/ . Dan moet je gewoon een nieuwe partij maken.

9

@bakelover....blijft het dan nog wel 7 dagen goed? want ik ik denk dat 1 taartje die ik in de vriezer heb gedaan er nog best goed uitkomt.....

10

Ik denk dat als je het taartje in de vriezer hebt gedaan het zeker geen probleem is.