1

Onderwerp: Benodigheden Wilton cursus 1

In maart ga ik de Wilton cursus 1 volgen.
Nou las ik dat je buiten het pakket wat je krijgt nog meer nodig moet hebben.
Weet iemand misschien wat ik daarvoor allemaal moet aanschaffen?

2

Re: Benodigheden Wilton cursus 1

je krijgt elke week huiswerk mee en daar heb je dus ingredienten voor nodig zoals crisco poedersuiker smaakstof en zo...
al met al je bent er niet met alleen het curcus geld daar ben ik wel achter ondertussen..
in ieder geval heel veel plezier op je curcus

3

Daar was ik inderdaad ook achter  :s

Ik zou alleen graag willen weten wat ik precies allemaal nodig heb. Zodat ik vast een gedeelte kan aanschaffen.
En moet je ook een bepaalde maat bakpan hebben? Ik heb namelijk nog geen bakpan.

4 Laatst bewerkt door bianc22 (19-02-2011 11:04)

ja want je moet een taart van 20 cm bakken
voor les 2 heb je nodig 
2x 190 gr crisco
smaakstof
900 gram poedersuiker
20 gr wilton meringue poeder
voor les 3 ook weer als bovenstaand en kleurstoffen
en verder kun je zelf kijken naar behoefte
ik heb nog wat weggooi spuitzakken van wilton erbij gekocht
en taartdoos voor de 20 cm taart en doos waar 6 cupcakes inkunnen
en omdat je de icing kleurt in verschillende kleuren
is de standaard waar je de spuitzakken in kunt zetten wel heel handig,maar dit is niet echt nodig
hoop dat je hier wat aan heb
ga je de cursus bij trisha in spijkenisse volgen,is heel leuk hoor, goede uitleg en superleuk en gezellig
succes ermee

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

5

Verder zijn wat meer couplers ook handig, zodat je meerdere kleurtjes tegelijk kan doen, zitten er maar 4 in de doos...
Ik vind de icing bag ties en de dopjes voor op je icing bags ook erg handig, maar dit hoeft niet...

Een grote spatel is verder handig voor het afsmeren van je taart (koop geen plasticen dat werkt niet, hebben we uitgeprobeerd).

Ook heb ik diamant frituurvet uitgeprobeerd (was een tip) ipv crisco, ook dit kreeg ik niet mooi glad... bleef erg klonterig, is dus ook een no go...

Verder heb ik nog een dummie liggen, is handig om het afsmeren van de taart op te oefenen... Als ie is afgesmeerd, haal je je buttercream er weer vanaf en kune je met dezelfde buttercream weer opniew... (dit zou ik dus niet meer op een echte taart verwerken, is niet zo fris nadat het op piepschuim heeft gezeten)

Succes!

6

Bedankt voor jullie uitleg. Zo weet ik een beetje waar ik op kan rekenen. Zoals een bakpan heb ik helemaal nog niet. Is het niet in 1x een hoop geld  ;)

Ik ga inderdaad de cursus bij trisha doen. Deze word door Karin gegeven.
De 11e heb ik de valentijn workshop bij haar gedaan. Deze is goed bevallen. Bijna heel de groep heeft zich voor de wilton curus opgegeven.