1

Onderwerp: chocolade cake wit of bruin

hoi allemaal,

ik ben net pas begonnen met taarten maken. Nu wil ik graag een taart maken zonder marsepein (heb tot nu toe alleen maar met marsepein gemaakt). maar wil graag een chocoladecake maken maar ik twijfel tussen:

witte chocolade cake met milky way vulling en dan bedekken met bruine chocolade glazuur.

of bruine chocoladecake met witte chocomousse vulling en dan bedekken met witte chocoglazuur.

Kan dit uberhaubt wel, of word dit veels te machtig? en stel dat ik het met marsepein zou doen i.p.v met glazuur is dat een lekkere combinatie?

sorry voor alle vragen maar ben nog beginnend!!

alvast bedankt!!

groetjes

2

Re: chocolade cake wit of bruin

Ik persoonlijk vind de bruine chocolade taarten altijd net iets lekkerder dan de witte, en wat betreft de vulling dat kan hoor. Het zal wel machtig worden als je het afsmeerd met choco, maar ja je kan ook kleine stukjes snijden toch?!

groetjes Nancy
Geniet van het leven zo lang je nog genieten kan.......

3

bedankt voor de snelle reactie!!

als ik dan de bruine variant doe met de witte chocolademousse vulling zou ik het dan met boter creme en marsepein kunnen doen is dat wat minder machtig dan afsmerenmet witte chocolade?

en weet jij toevallig ook een manier hoe je mooi water kan maken? en  met wat? ik moet een taart maken met een duiker en wat rotsen en dan duikt de duiker half in zee waarmee kan je een mooi watereffect krijgen?

groetjes

4

sorry voor mijn late reactie, maar komt ie,

Wat betreft de chocolade taart het kan makkelijk met borercreme en marsepijn, denk inderdaad dat dat een stukje minder machtig is (maar dat is puur persoonlijk natuurlijk).

Het watereffect.....dat vind ik een goede vraag van je heb ik zelf ook nog nooit gedaan. Misschien dat je kunt zoeken bij de how to, daar staan vaak zulke dingen bij.

Succes

groetjes Nancy
Geniet van het leven zo lang je nog genieten kan.......

5 Laatst bewerkt door xhafal (19-02-2011 01:34)

het enigste waar je volgens mij zeker moet mee rekening houden is dat iets dat gemaakt is met witte chocolade heel erg zoet kan zijn.  ik denk dat ik de witte chocolade cake met milkyway vulling wel lekker zou vinden, maar als ik het lekker vind is het meestal te zoet voor een ander. ;)
watereffect : geen idee. piping gel? even opzoeken of er al een topic over is?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

Ikben eruit!

ik maak een witte chocoladetaart met milkyway vulling dat lijkt me zo lekker en dan dek ik m af met dun laagje botercreme en marsepijn. Dan doe ik gewoon voor demensen die er niet van houden een appeltaart  :) ! T is namelijk voor mijn stiefvader dus mocht zelf wetenw at ik ermee deed.

Pipinggel? Heb geen idee wat dat is haha! is dat te vinden in de webshop?

groetjess