26

Re: italian merinque buttercream

Bij 3 eiwitten heb je volgens mij 220 g suiker nodig.  Verhouding 1:2:2,5

Groetjes, Elly

27

ik had dit recept hier 'ergens'  :rolleyes: vandaan geplukt en opgeslagen.
Heb het nu gemaakt op de andere manier (eiwit en suiker au bain marie (die blanda is overal goed voor :Y  ;) ) en daarna boter erdoor) en dat ging wel goed, lekker, maar wel zoet.
Ik heb deze hoeveelheden genomen:20 g eiwitpoeder, 120 g water, 280 g suiker en 280 g roomboter (komt ook hier ergens vandaan).
:think: Volgende keer iets minder suiker :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

28

Carien schreef:

Heb het nu gemaakt op de andere manier (eiwit en suiker au bain marie (die blanda is overal goed voor :Y  ;) ) en daarna boter erdoor) en dat ging wel goed, lekker, maar wel zoet.
Ik heb deze hoeveelheden genomen:20 g eiwitpoeder, 120 g water, 280 g suiker en 280 g roomboter (komt ook hier ergens vandaan).

Dat is de swiss

If life gives you lemons, make lemoncurd.

29

Carien schreef:

Het gaat de goede kant op dus, gelukkig. Dit is inderdaad Swiss meringue buttercream. De verhoudingen die je kunt gebruiken zijn 1:2:2 of 1:2:2,5 of 1:2:3 (1 deel eiwit, 2 delen suiker en 2, 2,5 of 3 delen boter).

Groetjes, Elly

30

hartelijk dank voor het meedenken :thumb: daardoor is dit forum ook zo leerzaam en leuk :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl