1

Onderwerp: suikerparels plakken op fondant/marsepein?????

Hi, ik ben een onervaren bakker,

heb wel een biscuit gemaakt vandaag (en gelukt :D )

die wil ik morgen bekleden met fondant/marsepein, en versieren met parels, maar hoe plak ik deze op de bekleding

heeft iemand een makkelijke oplossing (iets wat standaard in iedere keuken is)

dank jullie sooo much

2

Re: suikerparels plakken op fondant/marsepein?????

water...........maar als je de zilveren parels hebt, zal het zilver eraf lopen. Best doe je dit met eetbare lijm (te maken van water met tylose)

3

Karin09 schreef:

water...........maar als je de zilveren parels hebt, zal het zilver eraf lopen. Best doe je dit met eetbare lijm (te maken van water met tylose)

Hi Karin09,

dank je wel voor je reactie!

nou dat is toevallig, ik ging voor de zilveren parels, maar deze waren op, en ik heb nu van die paarse parels gekocht, zal bij deze de kleur ook eraf lopen?

alvast heel erg bedankt voor je respons!!

4

Weinig water gebruiken, alleen je marsepein/fondant een beetje vochtig maken, dan gaat het prima.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

5

kicsi schreef:

Weinig water gebruiken, alleen je marsepein/fondant een beetje vochtig maken, dan gaat het prima.

dank je wel kicsi, ik ga morgen aan de slag, en dan zal ik verslag doen hoe het is gegaan, thank you

6

Ik duw ze bij marsepein gewoon in de bekleding, bij mij plakt de marsepein altijd genoeg van zichzelf  :Y

7

Oh trouwens, ik at laatst een koekje met nogal veel van die parels erop en ze smaakten echt niet lekker  :nooo
Dus als je een advies wilt aannemen zou ik niet zoals mij, het er helemaal mee vol gooien ;)

8

Wilkyway schreef:

Oh trouwens, ik at laatst een koekje met nogal veel van die parels erop en ze smaakten echt niet lekker  :nooo
Dus als je een advies wilt aannemen zou ik niet zoals mij, het er helemaal mee vol gooien ;)

Oh Wilkyway dank je wl voor je tip!!! op jouw advies heb ik de parels deze keer niet gebruikt, ik wil dat de hele taart door iedereen lekker gevonden wordt.
het is m'n eerste, begrijp je, dus thanx :thumb:

9

tja, ik weet niet of jij dezelfde hebt, anders proef je er eerst eentje  :Y
Ik likte aan die parels, BLEGHHHH haha nooit doen!!!

10

Wilkyway schreef:

:lol:  :lol:  :lol:  ik heb er net eentje gelikt!! en gatverdamme, daar wil je echt niet meer dan 1 van in je mond!! :lol:  :lol:  :lol:

11

amira schreef:
Wilkyway schreef:

:lol:  :lol:  :lol:  ik heb er net eentje gelikt!! en gatverdamme, daar wil je echt niet meer dan 1 van in je mond!! :lol:  :lol:  :lol:

Jaaaa raar he!!??? Bah bah en nog eens bah!! Het ziet er heel mooi uit en het is vast niet schadelijk voor je lichaam, maar " eetbaar"  zou ik het toch niet noemen  :lol:

12

Zijn wij nou raar? Dat we aan parels zitten te likken  :o  :shh:  :D

13

Wilkyway schreef:

Zijn wij nou raar? Dat we aan parels zitten te likken  :o  :shh:  :D

:Y ja, een stelletje weirdo's, maar wel bakgrage weirdo's :lol:
ik denk dat ik in de toekomst wel vaker gekkere dingen ga doen for the sake of taart bakken

ach ja, als het resultaat er maar mag zijn. O-)