1

Onderwerp: Waar kan ik gelatine poeder kopen?

LET OP: DIT IS EEN HEEL OUD TOPIC!!

Ik heb sheets liggen om van die gelatine bloemen en vlinders te maken alleen kan ik echt helemaal nergens gelatine POEDER vinden.
Online wel. Maar om nou plus verzendkosten opeens 13 euro voor een klein zakje gelatine te betalen vind ik ook een beetje veel.
Iemand een idee welke winkel ik dit zou kunnen kopen?
Al vast heel erg bedankt :D

2

Re: Waar kan ik gelatine poeder kopen?

groothandels..maarja daar moet je weer pasjes/kvk nummer voor hebben..

verder zou ik het ook niet weten.. sorry :o
succes ermee..

3 Laatst bewerkt door ans pommerans (18-02-2011 12:52)

Inderdaad, Hanos bijv. heeft het, maar dan heb je wel meteen een behoorlijke hoeveelheid.

If live gives you lemons, make lemonade!

4

in Luxemburg en Duitsland van Dr.Oetker gewoon in de supermarkt, maar dan moet je daar wel net in de buurt wonen of op vakantie gaan/zijn...

Groetjes, Dorothea.

5

misschien kun je even contact opnemen met de webshop, en ze voorleggen dat je alleen gelantine nodig hebt, meestal zijn ze heel coulant in dit soort situaties wb de verzendkosten..

6

agar agar als vervanger gebruiken? Het taartwinkeltje hier in de buurt heeft die zo staan......

Reformwinkels verkopen beide...............

7

Ik heb even rond gebeld in reform en natuurwinkels.. maar geen van alle hier in de buurt hebben gelatinepoeder of agar agar. Ik ga vanmiddag even kijken in de toko in de stad.

En ik kan inderdaad anders wel even vragen of ze de verzendkosten iets minder willen doen ivm dat het alleen de gilatine is.

Bedankt voor de tips  :D

Hier kan je het gewoon in de supermarkt kopen, net zulke zakjes als de vanille suiker.

9

Saskia mv Lisa schreef:

Hier kan je het gewoon in de supermarkt kopen, net zulke zakjes als de vanille suiker.

en waar is hier?

Groetjes, Dorothea.

Sorry in Hoorn. Dacht dat het bij mijn gegevens stond maar niet dus zie ik nu.

11

Saskia mv Lisa schreef:

Weet je zeker dat dat gelatinepoeder is? Van dr. oetker neem ik aan....

Moji......kan je dit niet met de gelatineblaadjes doen? Heb even wat rondgezocht op google.............

12

Nee met gelatineblaadje blijft het plakken ofzo. Ik ga het wel ook even proberen met die kleine zakjes wat Saskia zegt. dat zijn die taartina zakjes geloof ik.
Maar ik moet de vloeibare stof met een kwastje uitsmeren op de sheets en dat lukt niet met blaadjes.
Ik ben al dagen aan het googlen voor een oplossing haha..
Ik woon in Tiel en vind het hier met producten altijd met een boeren gat haha, er is niet veel  :P  Tiel is niet viel zeggen ze ook altijd haha.

13

Op de site van die dokter..............staat dat taartina niet hetzelfde is als gelatine.............de ene is voor een glanslaag, de ander voor stevigheid............maar ik hoop voor je dat het lukt!

Ben wel benieuwd naar het resultaat!

14

haha ja daar ben ik ook wel benieuwd naar want bij mij mislukt altijd alles als ik het voor het eerst doe :P
Maar het ziet er zo simpel uit.
Ooo dan zal ik maar niet taartina gebruiken haha.. :lol:

15

zo ik ben net even naar de albert heijn geweest en heb die taartina gehaald. Er staat namelijk bij de ingredienten tapiocazetmeel en geleermiddel. Dus ik dacht dat dat dan misschien toch nog wel is zou kunnen lukken.
En ben ook even snel naar de toko gereden en heb daar agar-agar poeder gekocht. uit een zakje er zit wel wijnig in 7g maar en dat voor 95 cent toch ook nog wel een beetje duur. maar heb maar meteen 4 zakjes gekocht.
En nu maar is even proberen :)
Bedankt voor al jullie advies :D

Ik heb het al een paar keer gemaakt, gewoon met de gelatine blaadjes van dr. Oetker  :)  ik doe er maar een heel klein beetje water bij.

'I love it when a cake comes together'

17

Ik haal het in de chinese toko's hier in Den haag.

groetjes van Ann

18

Karin09 schreef:

agar agar als vervanger gebruiken? Het taartwinkeltje hier in de buurt heeft die zo staan......

sorry maar dat werkt totaal anders

19

Agar agar werkt anders dan gelatinepoeder? Ik dacht toch dat ik dit laatst ook bij Masterchef Australia had zien gebruiken in plaats van gelatinepoeder..........

Ga nu bijna aan mezelf twijfelen, wilde ook eens gaan kijken en uitzoeken waar ik die 'vormpjes' uit het filmpje kan krijgen...... het ziet er hártstikke leuk uit!

20

etmc schreef:
Karin09 schreef:

sorry maar dat werkt totaal anders

Het werkt 2 keer zo sterk als gelatine, maar de toepassing is zeker hetzelfde...........Agar Agar is de dierlijke (vegetarische) vervanger voor gelatine...........

21

Ik woon vlak bij de Duitse grens en daar ligt het inderdaad gewoon in de schappen bij de supermarkt, als je echt niks anders kunt vinden wil ik wel wat voor je halen en opsturen, het zijn maar kleine zakjes dus de verzendkosten kunnen dan nooit echt hoog zijn, tenzij je een hele doos wil  :)  maar dan nog kan het nooit meer als 6,75 zijn.

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream

22

nou ik heb het dus gister geprobeerd en wat een fiasco .. ik kan jullie in ieder geval zeggen dat taartina echt niet lukt!! haha
En die agar agar ook niet het droogt niet mooi en het smeert niet goed. het is echt helemaal niets.. het gaat al fout bij het toevoegen van de poeder bij het water : :s
zucht.. maar lillyan ik ga jou ff een berichtje sturen want dan wil ik dat wel haha maar geen hele doos hoor  :P

23 Laatst bewerkt door ehdegroot (23-12-2013 11:19)

Het is ondertussen 3 jaar later... maare... is het uiteindelijk toch gelukt? en zo ja, hoe?

agar agar werkt in principe wel hetzelfde...met een belangrijk verschil, agar agar moet koken en gelatine mag niet koken.

Agar agar is trouwens een plantaardige variant, en wel van rode zeewier gemaakt. Maar dat was vast een typo van Karin.

Ik ben er ook net achter gekomen dat als er in recepten 2 gelatine blaadjes staat, dat dit dan op basis is van 2gr vellen ipv 1,5gr wat die van Dr.Oetker zijn. Zo zijn verschillende dingen van mij mislukt.

24

ehdegroot schreef:

Het is ondertussen 3 jaar later... maare... is het uiteindelijk toch gelukt? en zo ja, hoe?

Juist omdat het 3 jaar later is, is het niet praktisch om zo'n oud topic omhoog te halen. Ondertussen is gelatinepoeder gewoon bij taartwinkels (fysiek of online) te koop.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag