Onderwerp: scones met karnemelk?
Ik wil zo scones gaan bakken. Maar ik heb geen melk in huis. Kun je scones ook bakken met karnemelk? Als het niet kan, dan ga ik pas morgen bakken. Ik wil het recept van ah gebruiken. Zijn die lekker?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » scones met karnemelk?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil zo scones gaan bakken. Maar ik heb geen melk in huis. Kun je scones ook bakken met karnemelk? Als het niet kan, dan ga ik pas morgen bakken. Ik wil het recept van ah gebruiken. Zijn die lekker?
Hoe maken jullie clotted cream? Ik lees dat sommigen het maken met slagroom en mascarpone en anderen weer met mascarpone en creme fraiche,
En in welke verhoudingen? Moet er eigenlijk nog suiker doorheen gemengd worden?
Hoe maken jullie clotted cream? Ik lees dat sommigen het maken met slagroom en mascarpone en anderen weer met mascarpone en creme fraiche,
Scones zijn het lekkerste als ze vers gemaakt zijn, dus morgen maken maar?
Ik heb geen idee of ze met karnemelk kunnen, sorry!
Scones kunnen ook met karnemelk gemaakt worden maar het recept is dan meestal net iets anders, karnemelk en soda zorgen voor het rijzen namelijk, dus die verhouding moet wel goed zijn. Kijk even op bbcgoodfood.com voor wat recepten.
Çlotted cream moet je gewoon wat dingetjes uitproberen, wat je zelf het lekkerste vindt. Met zure room ís het wat zurig, met mascarpone niet. En je kunt het ook nog zoeten als je wilt. De verhouding moet zo zijn dat het echt een dikke creme is.
Ik gebruik mascarpone. Eerder roerde ik er nog een beetje slagroom doorheen. Allebei lekker, maar maakt me niet veel verschil. Ik ga nu dus voor het gemak. Met zure room heb ik nooit geprobeerd, maar trekt me ook niet zo.
100 mascarpone met 125 creme fraiche
1 bekertje(125) slagroom met halve bak(250) mascarpone
Ik ga dit weekend eens ander recept proberen die veeeel tijd kost. Maar schijnt in de buurt van Devonshire cream.
Gr. sabine
Ik heb ze gemaakt met karnemelk en ze waren lekker.
Ik heb clotted cream nu gemaakt met mascarpone en slagroom, maar het was iets te romig. maar wel lekker
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » scones met karnemelk?