1

Onderwerp: Beetje een dilemma

Hallo,

ik ga voor een vriendin van me de dooptaart maken voor haar dochter.
Ze wil graag een 3 laags ronde taart. Er komen 15-17 personen. Het zijn grote eters (maarja de taart is toch altijd wel machtig). De taart krijgt ze als cadeau.

Ik dacht eerst aan de maten 12,15 en 20 cm.
Maar dat lijkt me misschien niet zo mooi worden. Omdat hij dan misschien uit z'n verhouding lijkt. Ik zou dan net wel, net niet genoeg stukjes hebben.

Ik heb ook nog een grotere maat pan 24cm. Dus toen dacht ik zal ik dan 15, 20 en 24 cm nemen. Maar ja de 24cm zijn al 16-20 stukjes. En ik wil niet dat alles de prullenbak in verdwijnt.

Dus ga ik voor de kleinere taart en dan hopen dat het genoeg is en mensen geen 2e stukje willen.
Of ga ik voor een grotere taart zodat er genoeg is. Maar die mij meer kost en vervolgens misschien de prullenbak in verdwijnt

Heel verhaal maar welke maten zouden jullie gebruiken???

Alvast bedankt!

Groetjes

Groetjes Bianca

2

Re: Beetje een dilemma

tja moeilijk, je kunt natuurlijk het kleinste taartje ook een dummie doen en dan 15,20,24 dan doe je 15 een dummie. Heb je genoeg taart en het ziet er leuk en mooi in verhouding uit.

3 Laatst bewerkt door Biancatjuh (17-02-2011 19:51)

Das natuurlijk een idee. Dan zal ik eens moeten kijken of ik zo'n maat kan vinden.
Bedankt!

Heb Toevallig een 15cm dummy thuis. haha helemaal niet aan gedacht. Alleen deze is maar 6 cm hoog. Ik heb pas 1 keer een dummie gemaakt en hier moet een dikkere laag fondant op. Dan kom ik misschien net op 7cm. En de andere taarten worden dan wel iets hoger met vulling. Maar dan kan denk ik wel.

Groetjes Bianca

4

Dat een dummie niet zo hoog is moet geen probleem worden, denk ik. Veel succes met de dooptaart :)

dit soort vragen kan prima in bakken&vullen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

tipsytaartje schreef:

dit soort vragen kan prima in bakken&vullen :Y

Ow sorry Tirza. Ik heb zo'n vragen vaker bij bakken voor anderen gezien.

Maar je mag hem verwijderen, ik heb mijn antwoord.  :Y

Groetjes Bianca