1

Onderwerp: strik met lussen

Hai allemaal, ben een beginner :Y

en nu wilde ik weten of het absoluuuuuut nodig om tulose te gebruiken voor de strik met lussen, het is mijn eerste taart, en nu ben ik bang dat die strik helemaal in elkaar gaat zakken als ik het niet gebruik.

en dan sta ik voor zware schut bij m'n schoonfamilie, en jullie snappen dat ik dat dus niet wil, dus please help!!!

2

Re: strik met lussen

Ik heb nog nooit een strik gemaakt maar volgens mij zakt ie inderdaad in zonder tylose.

3

daffy schreef:

Ik heb nog nooit een strik gemaakt maar volgens mij zakt ie inderdaad in zonder tylose.

en als ik het laat hard worden in de koeling en vlak voordat ik het mee ga nemen op bezoek erop zet?
is de schade dan groot? :s

4

Ik gebruik altijd tylose voor een strik. En dan eigenlijk 2 dagen van te voren maak ik de lussen, zodat het goed uit kan harden.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

5

een strik maak je met fondant. als je fondant hebt die goed uithard kan het misschien ook wel zonder tylose. Tylose schijnt wel fijn te zijn wanneer het er door zit.
ik heb ze zelf tot nu altijd met tylose gemaakt.

een strik nooit in de koeling bewaren, er komt dan vocht bij en dan kan hij in gaan zakken.
buiten de koeling hard laten worden en op laatste moment op de taart zetten.

6

mollie schreef:

een strik maak je met fondant. als je fondant hebt die goed uithard kan het misschien ook wel zonder tylose. Tylose schijnt wel fijn te zijn wanneer het er door zit.
ik heb ze zelf tot nu altijd met tylose gemaakt.

een strik nooit in de koeling bewaren, er komt dan vocht bij en dan kan hij in gaan zakken.
buiten de koeling hard laten worden en op laatste moment op de taart zetten.

a ha! en ik wilde heel fijn de strik in de koeling bewaren, thanx mollie, je hebt me een verschutting bespaard.
Dit is m'n eerste taart, en ikheb geen tylose in huis, ik wil niet allerlei dingen gaan kopen nog, pas als ik echt intobaking ben, snap je?

Thanx voor de tip, ik zal het zeker ter harte nemen

7

nog een vraagje,

hoe lang ervoor moet tylose in de fondant/marsepein gaan, voordat je ermee kan werken. En hoe moet je het dan bewaren?

8

amira schreef:

nog een vraagje,

hoe lang ervoor moet tylose in de fondant/marsepein gaan, voordat je ermee kan werken. En hoe moet je het dan bewaren?

Je kan ook proberen je antwoord op te zoeken..............is nl niet de eerste keer dat dit aan de orde komt.  ;) En de FAQ's geven ook heel veel antwoorden!

Bewaren net als gewone fondant..................sommigen laten het 2 uur rusten, ik gebruik het meestal na een kwartiertje al..............

9

Op deze site bij de How-to's staan ook strikken! Dan wordt oook een boel duidelijk!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

10

Ik heb nog niet zo'n bolle strik met allemaal lussen gemaakt maar al wel een "gewone" strik, zonder tylose....die blijft gewoon staan....
Is wel dikke marsepein die ik gebruik heb....

11

Ik heb ook een keer een strik gemaakt van fondant maar geen Tylose gebruikt. Gewoon op de zijkant hard laten worden, een dag van te voren.
Bij het op de taart zetten heb ik er proppen tissue tussen gedaan en toen het helemaal klaar was, die er voorzicht uitgetrokken.

Ik ben een beginner... Maar als je het leuk vindt...www.nancyvanrijswijk.nl

12

Ligt er wel aan welk merk fondant je gebruikt............niet allemaal harden ze uit zichzelf uit....

13

dames allemaal bedankt voor jullie input, ik ga morgen aan de slag, en ik heb zowaar kriebels in m'n buik!!!!

14

amira schreef:

dames allemaal bedankt voor jullie input, ik ga morgen aan de slag, en ik heb zowaar kriebels in m'n buik!!!!

hihi succes ;)

15

[move]--> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs