1 Laatst bewerkt door Elmamma (17-02-2011 14:31)

Onderwerp: Rosalie is 4, een meiden stapel

Onze middelste is vandaag 4 geworden, en misschien wel herkenbaar? onze kinderen delven qua taart vaak het onderspit. Gisteravond nog maar 'eventjes' aan de slag gegaan. Een troost, Roos vind alles mooi. ben ik aan het afsmeren dan zegt ze al stralend: mama, wat heb jij nu een mooie taart gemaakt!.
De onderste is gevuld met monchou en kersen. en de bovenste met chocolade(rum :9 ) en ook kersen. Het kroontje dient meteen mooi als spuuglelijkkaarsjes verberger  ;) Daar kwam ze mee aan zetten, die moest écht op de taart.
Van mijn familie kreeg ik vorige keer als commentaar dat ze hem te dik bekleed vonden, weet niet hoe dik jullie bekleden maar je zag gewoon het kapsel erdoor heen dus zoveel was het echt niet..
Maar goed, volgzaam als ik ben  ;)  nog dunner geprobeerd. Dat doe ik niet weer :nooo . dat wordt een bonk bobbeltjes bij mij .... gelukkig is hij vannacht toch weer wat bij getrokken, hij leek mij aardig strak...

Hoe doen jullie dat trouwens, hem zo strak mogelijk krijgen, ik worstel daar nog wel regelmatig mee...
iemand van jullie ook ervaring met zo´n bake-even pan?
in iedregeval weer bedankt voor het kijken!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RJ4U4IEG.jpg

2 Laatst bewerkt door anita11 (17-02-2011 16:09)

Re: Rosalie is 4, een meiden stapel

Ik vind het een heel leuk taartje geworden hoor!

Zelf bekleed ik mijn taarten ook redelijk dik. Niet te maar wel zo dat het mooi strak wordt. En als de mensen het te zoet vinden dan laten ze de marsepein of fondant wel liggen maar ik heb eigenlijk weing commentaar gehad tot nu toe.

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter.

3

Van harte gefeliciteerd, wat een lieve taart !!

Nou te dik bekleed heb je hem zeker niet, volgens mij zie ik je kapsel door het roze heen komen...
Ik bekleed hem wel wat dikker hoor en idd als iemand het niet lekker vindt laten ze het maar liggen !

4

had ook al gehoord dat ze mijn marsepein te dik vonden.maar ja, anders scheurt het bij het optillen van die hele plak en zie je idd alles erdoor heen.
Hij is echt heel erg mooi en leuk geworden, mooie hartjes zeg! en ja....zo'n kaarsje...hoort beetje bij het kind zijn he ,'haar feestje' ;)
geslaagd denk ik!

Leuke taart en gefeliciteerd!

Bij mij gaat de marsepein er wel zo dun mogelijk op. Om het mooi strak te krijgen gebruik ik een iets dikker laagje botercreme. Ook niet megadik, maar zo dat je er geen biscuit meer door ziet.

6

Lief taartje. Ik doe een wat dikkere laag botercreme zodat ik zonder marsepein het biscuit niet zie. Dan de marsepein wat dunner rollen en dan erover heen en als laatste ga ik er met de smoother langs..... dan worden ze wel aardig strak.

mijn schoonvader is banketbakker geweest en zei tegen mij:

Marsepein zo dun mogenlijk uitrollen, het mag namenlijk niet overheersen met de vulling! Dus niet te zoet.
Ik smeer af met botercreme van de mix. dus niet 1:1.

Groetjes Christa!