1

Onderwerp: laag aardbeiengelei

ik zit met de handen in het haar
kan iemand mij vertellen hoe ik een laag op een kapsel maak van aardbeiengelei of kersengelei
waar ik dan vruchten in kan leggen

help met uileg als jullie dit weten of met een recept erbij nog beter

2

Re: laag aardbeiengelei

Bedoel je bovenop?
Ik zou eerst de vruchten op de (eventueel afgesmeerde) taart leggen en dat met een bakkwast de gelei erop 'vernissen'...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

wat ik wel mooi vindt is als het laagje ook nog een beetje dikte heeft 3 of 4 mm dat is denk ik niet te kwasten?

wel top voor je razend snelle reactie!!

4

Om een dikkere laag bovenop te doen, zou ik een verstelbare bakrand gebruiken. Dan kun je de gelei over de vruchten doen en laten opstijven. Daarna voorzichtig de bakrand losmaken.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

ja dat is het maar waar koop ik 'z'on rand?
en heb je qua recept iets
dit is totaal nieuw voor me met gelei namelijk
houden ze weer niet van marsepein of fondant?

6

De gelei wordt ook wel afdekgelei genoemd, dus daar zou ik even op googlen. De bakrand is in de webshop verkrijgbaar : http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … -1108.html

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

7

ok super top voor alle info!

8

ik lees ook dat je ook taartina van oetker kan gebruiken is dat zo?

ik lees alleen niet hoe dik dat mag zijn
moet ik eerst de taart ergens mee insmeren? ik ben bang dat als ik de vloeistof erop giet dat alles opgezogen wordt door de taart?

als ik een laagje aanbreng en dat hard laat worden kan ik daarna dan nog een laagje aanbrengen?

ik hoop dat iemand dit weet