1 Laatst bewerkt door Bianka (16-02-2011 21:02)

Onderwerp: Te dikke bekleding

Ik had vanavond een proeverij voor een bruidstaart (en helemaal goed en ga hun bruidstaart ook maken) Alleen haar vriend vond de bekleding te dik, kon dat ook dunner? Ik zei dat het kan maar je dan wel beter de cake lagen er tussen uit ziet piepen. Vond hij niet erg, maar had het idee dat zij dat wel vond.

Dus mijn vraag is, hoe kan ik het dun bekleden zonder dat je de taart lagen ziet? Kom ik allebei de wensen na.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TJ8GGR7H.jpg

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

2 Laatst bewerkt door Dot (16-02-2011 21:31)

Re: Te dikke bekleding

dan zul je de taart nog even moeten "bijsnijden" dat hij goed recht is, en/of dikker/strakker afsmeren met BC1:1

hier trouwens ook vanavond proeverij gehad met bestelling; alleen waren de taartjes alweer aangesneden, voordat ik ze gefotografeerd had...

Groetjes, Dorothea.

3

Ja misschien moet ik hem inderdaad dan toch wat dikker afsmeren, echt bijsnijden hoeft niet hij is behoorlijk strak. Het lastige is dat hoe dunner de fondante of marsepein is hoe meer plooien je krijgt en dus ook moeilijker strak te krijgen. maar ik ga het proberen (heb het wel eens eerder gedaan, maar ja vond hem niet strak genoeg he, en dit is wel voor een bruidstaart).

Nog een vraag, er worden ook twee dummie taarten gemaakt, en het wordt een stapel met die dummie's onder op, ik heb nog nooit gestapeld met een dummie gehad, kan die dat aan?

Groetjes Bianka

4

hier trouwens ook vanavond proeverij gehad met bestelling; alleen waren de taartjes alweer aangesneden, voordat ik ze gefotografeerd had...

aaahhh jammer, dat zijn dingen dat je graag wilt zien, ikke wel  :Y
Maar goed ook een in bestelling, toch altijd een fijn gevoel dat zij het ook mooi vinden en lekker. Toch altijd weer even spannend.

5

In verhouding zit er natuurlijk veel meer fondant om zo'n klein taartje dan om een 30 cm bruidstaart.....
Bij een punt van een grote taart heb je veel minder zoetigheid in verhouding.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

6

Ja maar je eet langzaam wel naar de buitenkant  :D en dan kom je toch bij dubbele bekleding. Maar ik heb nog heel wat bestellingen staan om te oefenen, dus ik ga met eerst wat meer afsmeren proberen wat dunner te bekleden.

Groetjes Bianka

7

aaahhh jammer, heb vandaag net te horen gekregen dat de bruidstaart toch niet door ging, omdat familie hem ook te dik vond :mad:  De bruid vond zelf van niet, maar omdat familie er ook van moet eten, is de taart niet door gegaan).

Balen, maar gelukkig heb ik nog een aantal bestellingen, je kan niet iedereen plezieren he. Alleen jammer in de zin van dat het mijn eerste (niet alle eerste) 5 lagen taart was geworden.

Groetjes Bianka