1

Onderwerp: cupcake vraagjes

hallo,

ik en mijn vriend zijn op de zelfde dag geboren en dus ook jarig op de zelfde dag.

nu had ik het idee om blauwe en roze cupcakes te maken.
ik heb dan ook fondant en kleur stoffen gekocht bijde molen winkel hier in vlaardingen

maar nu  loop ik al weer vast O-)

ik heb van de week een probeersel gedaan bij een gewonen cake maar de ik heb een heel potje pistach groen gebruikt en het werd meer neon groen  dus heb ik dan meer groen nodig?

en als ik dan fondant op de cakejes wil doen kan ik de fondant met de zelfde boter creme vast plakken als dat ik er toefjes van wil maken boven op de andere cakejes?

en als ik er een smaak aan toe wil voegen hoe veel heb ik ongeveer nodig?

en de laatste vraag kan ik de fondant kleuren met vloeibare kleurstoffen of heb ik toch gel nodig?

al vast heel erg bedankt :o

ik krijg honger van al die taarten !

2

Re: cupcake vraagjes

Ik gebruik het pistache groen van Americolor en daar heb je echt maar een klein beetje voor nodig  :s . Welke heb jij gebruikt?

Fondant kan je inderdaad plakken met botercrème, maar ook met bv chocopasta, lemoncurd of jam.

Hoeveel smaak je toevoegt hangt een beetje af van welke smaak. Vn een sterke smaak heb je natuurlijk minder nodig. Ik gebruik ongeveer 1 theelepel.

Voor fondant kan je beter gelvloeistoffen gebruiken, die werken handiger en je hebt er minder van nodig. Bovendien kan door de vloeibare je fondant smelten.

Hopelijk heb je hier wat aan!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

Liens schreef:

Ik gebruik het pistache groen van Americolor en daar heb je echt maar een klein beetje voor nodig  :s . Welke heb jij gebruikt?

ja het was niet echt een merk of zo het zat in een (geef het een gooi) 5 a 10 ml flesje en een stickertje er op met levensmiddelenkleurstof er op en dan de kleur maar meer niet :S

maarbedankt voor het beantwoorden van de vragen nu kan ik zeker vooruit !

ik krijg honger van al die taarten !

4

Normaal zou je met een gelkleurstof een beter resultaat moeten krijgen! Veel succes ;) en wel je creaties showen he!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

5

Anders moet je het eens in de Heemraadstraat, bij Daisy Cake Bakery gaan vragen, die hebben in ieder geval Wilton kleurstoffen, of ze ook andere heeft zou ik niet weten. Voor Americolor moet je denk ik naar Schiedam, Taartenatelier Dur....

Succes met je cakejes