1

Onderwerp: pati krem

hallo...

ik heb laats pati krem gekocht van de tafel van 18...
dat is een soort slagroom maar dat van zichzelf al vrij dik is.

mijn vraag is nu kan ik hier gesmolten chocolade bij doen om er een soort van chocolade mouse van te maken?

de slagroom maak ik een dag van te voren, doe ik dan meteen de chocolade bij of doe ik die als ik de slagroom ga gebruiken??

hoor het graag van jullie...
groetjes meryem

2

Re: pati krem

weet niemand wat ik bedoel..? :(

3

Ik zou het niet weten, ik ken het niet..
Maar lijkt mij dat je de chocolade er gewoon al door kan doen als je de slagroom hebt gemaakt...
Denk dat het gewoon hetzelfde is als met gewone slagroom, dus zou moeten kunnen...
Misschien dat iemand anders er ervaring mee heeft...
Succes

4

Ik gebruik vaak patikrem. Heb weleens geprobeerd om er chocoladebavarois van te maken, maar daar vind ik het niet luchtig genoeg voor. Patikrem is best wel stevig en vast..niet luchtig dus. Denk dat je er best kan maar dan moet je de pati niet te stijf opkloppen, want dan gaat het zeker niet goed meer mengen en wordt het brokkelig. Alleen mousse zal het nooit worden, hooguit pati met chocoladesmaak.

Waarom maak je de pati een dag vantevoren?

5

Hoi,

Ik gebruik ook de pati krem van de tafel van 18.

Je kunt inderdaad een soort van chocolademousse ervan maken.
Je neemt de hoeveelheid die je denkt nodig te hebben om je taart mee te vullen en doet dit in een pannetje,  hier doe je de chocolade bij.
Zet dit vervolgens zacht op en laat de chocolade, onder constant roeren, langzaam smelten.
Vervolgens zet je dit een nacht in de koelkast om af te koelen en de volgende dag is het alleen nog een kwestie van opkloppen en klaar...(klop het niet te stijf op)
Het werkt eigenlijk heel simpel. Ik vermeng al mijn vullingen met de pati krem (en iedereen vind het heerlijk)

groetjes karin

6

kaatje1 schreef:

Hoi,

Je neemt de hoeveelheid die je denkt nodig te hebben om je taart mee te vullen en doet dit in een pannetje,  hier doe je de chocolade bij.
Zet dit vervolgens zacht op en laat de chocolade, onder constant roeren, langzaam smelten.
Vervolgens zet je dit een nacht in de koelkast om af te koelen en de volgende dag is het alleen nog een kwestie van opkloppen en klaar...(klop het niet te stijf op)
Het werkt eigenlijk heel simpel. Ik vermeng al mijn vullingen met de pati krem (en iedereen vind het heerlijk)

Goed om te weten dat het zo ook kan, ga ik proberen!

7

Valy schreef:
kaatje1 schreef:

Hoi,

Goed om te weten dat het zo ook kan, ga ik proberen!

ja het gaat echt heel goed, bij vruchtenvulling doe ik de vruchten pureren, overige ingredienten toevoegen, zoals suiker. Dan vermengen met opgeloste gelatine , dit laten opstijven in de koelkast.
Vervolgens door de opgeklopte pati krem spatelen en je hebt een heerlijke vruchtenmousse.

groetjes karin