1

Onderwerp: Tips gevraagd zwart en wit fondant

Mijn man belde vanmorgen of ik 'even' een taart kan maken voor een vriend van een collega die vrijdag jarig is. Tuurlijk, geen probleem. Alleen.. ik heb alleen nog maar heel veel zwart fondant en een klein beetje wit en rose (en evt. blauwe kleurstof). Hoe kan ik hier iets leuks van maken??

Verder las ik op 't forum dat (gekleurde?) zwarte fondant afgeeft op je tong/tanden.... is dat alleen met kleuren, of ook de gewone zwarte fondant?? Want als ik de taart als basis helemaal zwart bekleed.. ik wil daar geen problemen mee krijgen natuurlijk..

2

Re: Tips gevraagd zwart en wit fondant

Ik heb even in een boek gesnuffeld en zie een engelse drop taart (zonder drop), die kan ik maken met zwart, blauw, wit en rose, en ik zie een overhemdtaart (zwart met witte strepen).. ga daar denk maar uit kiezen.
ben wel benieuwd naar het afgeven..  :/

3

Ik gebruik vaak zwarte (voorgekleurde) marsepein. Maar heb nooit problemen van afgeven gehad. Weet niet of dit met fondant anders is  :think:

Je zou ook een zwarte taart met kusseneffect aan de zijkant kunnen doen en bovenop een bloem of strik...

4

zwart gekleurde marsepein geeft idd iets af op je tong..dat vinden mijn kids juist zo grappig;)
Maar het is zo weer weg hoor.
Je loopt echt niet een uur met een pikzwarte tong.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

5

Corry1969 schreef:

zwart gekleurde marsepein geeft idd iets af op je tong..dat vinden mijn kids juist zo grappig;)
Maar het is zo weer weg hoor.
Je loopt echt niet een uur met een pikzwarte tong.

Nee dat gelukkig niet.
Ik heb wel gehad dat vrienden van ons, na de verjaardag van hun zoon dachten dat hij ziek zou worden, want zijn kleur had zo'n rare groene kleur  :/  ...even later bedachten ze dat het wel eens van de taart kon komen  :lol:  :lol:
zo dan was het vieze gedeelte

Dat overhemd idee klinkt heel leuk

groetjes karin

6

als je drop eet krijg je ook een zwarte tong. En idd van zwarte fondant ook.

7

wel stijlvol hoor een taart alleen in zwart en wit. ik zou zeggen ga ervoor!

al mijn taarten en cupcakes zijn glutenvrij. kijk ook eens op mijn website naar mijn creaties