1

Onderwerp: water rand

Hé dames,

Ik moet op 20 maart een taart maken voor mannelijk iemand die 50 jaar wordt en zijn plezierjacht is zijn allesie en dus moet ik de taart helemaal in het thema boot maken, nu ben ik natuurlijk al aan het brainstormen hoe ik dit het beste kan maken, want het is niet echt een makkelijk thema om een taart omtrent dit te maken. Maar nu had ik gedacht, om onderom de taart iets maken wat op water lijkt.

Maar nu heb ik gelezen dat je hier piping gel voor kunt gebruiken, maar hoelang van te voren kun je dit erop smeren en smelt hier de fondant niet van dan. En hoe zou ik dat het mooiste kunnen maken.

Want ik moet hem zaterdag avond 19 maart maken en hij is voor 20 maart s´middags rond 16.00  uur. Moet het dan in de ijskast voor de piping gel of kan piping gel ook buiten de ijskast op de taart goed blijven zonder dat het gaat lopen of zo.

Of moet ik toch misschien iets anders gebruiken hiervoor en hoe kan ik het zo echt mogelijk laten lijken zo met golven zo tegen de taart aan.

Sorry voor de vele vragen maar ik heb nog nooit met piping gel gewerkt.

groetjes pluto

2

Re: water rand

Ik kan je niet helpen.. maar ben wel nieuwsgierig, moet eind feb ook voor het eerst met piping gel werken

Taarten zijn een hobby... eerder een verslaving;-)

3

Ik gebruik piping gel voor t aanbrengen van een print op een taart, geen idee hoe je dat anders gebruikt. Ik lees mee want ik ben wel benieuwd!

Wat leuk trouwens, zo n sea taart! Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken|!

4

hoi, ik gebruik ook pipinggel voor water of waterval te maken. het is en doorzichtige gel. soms kleur ik de fondant blauw en doe ik wat piping gel op en smeer het voorzichtig met mijn spatel.
en het 2de: ik doe een tikkeltje kleur in de pipinggel en doe ik ook op de fondant smeren.
je kan het een dag van te voren doen. gebeurt niets mee. hij blijft netjes strak op zitten.
succes ermee. gaat je lukken.