1 Laatst bewerkt door Zitatje (15-02-2011 23:08)

Onderwerp: 2x janken geblazen

Omdat deze mensen zo'n waardeloze bruidstaart hadden vond ik het een goed plan om een "2de bruidstaart" te maken.
De bruid heeft gehuild bij de eerste taart, van ellende.
En ook bij de 2de taart maar dan van geluk.
Nou, dat maakt mij ook blij natuurlijk!
De bruidegom had een aantal wensen en deze heb ik allemaal waar gemaakt.
De parelrand, de orcidee en t kussen effect.
De vulling is aardbeivlaai vulling en zwitserseroom.
Die vulling gebruik ik nogal vaak maar ja, de mensen vragen erom...  :D

Voor de volledigheid heb ik er een foto van de "echte" bruidstaart bij gedaan...

http://i75.photobucket.com/albums/i296/Caroliensixsixsix/641043765_5_hXNJ.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i296/Caroliensixsixsix/014-1.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i296/Caroliensixsixsix/017-2.jpg

http://i75.photobucket.com/albums/i296/Caroliensixsixsix/006.jpg

Groetjes!!!

2

Re: 2x janken geblazen

Nééééé...wat een bruidstaart.....zou dit zelfs met een verjaardag niet serveren :nooo

Maarre....niet zo moeilijk om dat iets beters te maken....maar dat is je zeker te weten gelukt!! Hij is prachtig.
En die vulling: vind ik ook mjammie hoor....gebruik ik eigenlijk ook het vaakst!!

Prachtige taart, die van jou dan hè! Est Eem afschuwelijke taart de eerste, Wat een drama zeg! Gelukkig hè jij de pijn kunnen verzachten.

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

4

Wow, wat een prachtige taart heb je gemaakt!!!!

Ik vind het zo een leuk effect dat je een deel met een structuur mat hebt gedaan. Erg appart!  :thumb:

ook je kussen effect, swirl, orchidee en vlinders geven een mooie luxe uitstraling. Ik kan me voorstellen dat het bruidspaar super blij was om hun 2.5 huwelijks jubileum met zo een mooie taart te vieren.

Groetjes San

5

ik had dus eerst de foto's bekeken en daarna het verhaal gelezen.... waarvan is die 1e taart gemaakt?? ijs ofzo?? wat een ramp!!

super leuk taartje voor hun 2,5 jr getrouwd!  :thumb:  :thumb:

6

Je hebt het hartstikke mooi gedaan, alleen vind ik het eerlijk gezegd niet netjes dat je de foto van de eerste taart ook hebt geplaatst. Uit respect naar de maker hiervan had je dat m.i. beter niet kunnen doen.

Jacqueline

7

yakefrank schreef:

Je hebt het hartstikke mooi gedaan, alleen vind ik het eerlijk gezegd niet netjes dat je de foto van de eerste taart ook hebt geplaatst. Uit respect naar de maker hiervan had je dat m.i. beter niet kunnen doen.

Ik ging er vanuit dat zij die zelf heeft gemaakt indertijd?

Is dat niet zo, dan ben ik het helemaal met je eens: in dat geval is het (absoluut) niet netjes om die foto te plaatsen........  :/

8

annick67 schreef:
yakefrank schreef:

Is dat niet zo, dan ben ik het helemaal met je eens: in dat geval is het (absoluut) niet netjes om die foto te plaatsen........  :/

Ik ben het wel met jullie eens en ik heb getwijfeld.
Maar het is een bakkerij geweest en niet een particulier.
Dus vind ik het niet zo erg...snappie?
Ik zou nooit een taart van een creatieve taarten bakster zo "in de zeik" zetten.
Maar dat een bakkerij hier ook nog eens 75,- voor heeft durven vragen vind ik wel schandalig eigenlijk...
:)

9 Laatst bewerkt door annick67 (15-02-2011 23:43)

Dan nog, ik vind het niet (helemaal) gepast....... jij zou het ook niet leuk vinden, bedrijf of niet.

(Wat gij niet wilt dat u geschiedt..... doe dat ook een ander niet.)

De afhandeling vind ik een zaak tussen bruidspaar en de bakker.

10

Verder bedankt allemaal voor de complimenten  :o

Oja, petrawb... ik denk dat t vloeibare fondant is ofzo.
Maar het lijken idd wel 3 soorten ijs, zo uit de bak op een schaal gemopt!
:s

Groetjes!!!

11

annick67 schreef:

Dan nog, ik vind het niet (helemaal) gepast....... jij zou het ook niet leuk vinden, bedrijf of niet.

(Wat gij niet wilt dat u geschiedt..... doe dat ook een ander niet.)

Niet helemaal mee eens...
Als ik de naam wist zou ik ook iedereen waarschuwen daar nooit naar toe te gaan...

De gezegde geldt wat dat betreft ook voor de maker van deze schandalige taart... :s

12

Het is toch niet jouw zaak, de afhandeling van die 'klacht'? Dat is iets tussen het bruidspaar en de bakker.............

Hoe terecht die klacht ook is (de taart ziet er niet uit ;))!

Het is niet 'een oog om een oog, een taart om een taart......'

Ik zou me er echt wat dat betreft niet mee bemoeien, dat is niet aan jou. Je bent er niet bij geweest, je weet niet welke afspraken wanneer gemaakt zijn etc. etc........

13

Zitatje schreef:

Verder bedankt allemaal voor de complimenten  :o

Oja, petrawb... ik denk dat t vloeibare fondant is ofzo.
Maar het lijken idd wel 3 soorten ijs, zo uit de bak op een schaal gemopt!
:s
Groetjes!!!

:think:  :think: 3 kleuren vloeibare fondant over een taart heen......  :think:  :nooo

14 Laatst bewerkt door yakefrank (15-02-2011 23:52)

Zitatje schreef:
annick67 schreef:
yakefrank schreef:

Ik zou nooit een taart van een creatieve taarten bakster zo "in de zeik" zetten.
Maar dat een bakkerij hier ook nog eens 75,- voor heeft durven vragen vind ik wel schandalig eigenlijk...

Dan nog.... Sorry, maar dit vind ik geen excuus.

Het zou je sieren als je de foto alsnog weghaalt. Gewoon op 'bewerken' drukken ;).

Jacqueline

15

annick67 schreef:

Het is toch niet jouw zaak, de afhandeling van die 'klacht'? Dat is iets tussen het bruidspaar en de bakker.............

Hoe terecht die klacht ook is (de taart ziet er niet uit ;))!

Het is niet 'een oog om een oog, een taart om een taart......'

Ik zou me er echt wat dat betreft niet mee bemoeien, dat is niet aan jou. Je bent er niet bij geweest, je weet niet welke afspraken wanneer gemaakt zijn etc. etc........

WE kunnen het in deze wereld (misschien gelukkig maar) niet altijd met elkaar eens zijn of worden.
Gedeelte wel moet ik zeggen maar het punt is ook niet om me ergens mee te bemoeien of om het oog om oog te spelen.
(leuke woord speling moet ik zeggen ;))
Maar om het verhaal een beeld te geven.
Het is ook alweer 2,5 jaar geleden dus ik denk niet dat er iemand nog maalt om die taart, snappie?

Dus laten we geen mega discussie aanrichten hier.
Ik snap je maar ik vind het niet zo'n ramp alsof ik een mede bakster hier op het forum een hak wil zetten ofzo.
Dat zou ik nooitr doen :)

Groetjes!!
Ik ga te bed ;)

16

Er staat toch nergens een naam van de bakker?!
Ik zie ook het probleem niet zo eerlijk gezegd :s

Prachtige taart heb je gemaakt zeg!

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website

17

Je hebt ze (alsnog) een mooie taart bezorgd hoor!

Ik zie ook totaal niet het probleem om een foto van die 1e taart neer te zetten. Je hebt totaal geen verwijzing naar diegene die dit gemaakt heeft! Daarbij...als dit door een pro is gemaakt...mag diegene zich oprecht schamen!!! Cakewrecks staat er vol mee...en daar miept ook niemand over ;-)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

18

Ik zie het probleem ook niet.
Mooie taart heb je gemaakt en vulling klinkt erg lekker.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

19

yakefrank schreef:
Zitatje schreef:
annick67 schreef:

Het zou je sieren als je de foto alsnog weghaalt. Gewoon op 'bewerken' drukken ;).

Als het je zo stoort..meld het dan bij de moderators ipv iemand zeggen dat ze haar eigen topic moet aanpassen omdat JIJ het niet netjes vindt....

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

20

Knuppel in hoenderhok, maar waarom moet je de maker van een dergelijke taart die daar nog 75 euro voor durft te vragen respecteren? Heeft die persoon respect gehad voor het bruidspaar? Ik vind het prima dat die foto er staat. Naam en toenaam staan er niet bij, en ik vind het ontzettend erg voor het bruidspaar dat ze die taart hebben gekregen. Een schande.

21

Ben het helemaal met Veroohtje en Kadohke eens  :thumb:

pluk de dag!

22 Laatst bewerkt door maatje taartje (16-02-2011 09:20)

yakefrank schreef:
Zitatje schreef:
annick67 schreef:

ik sluit mij volledig bij yakefrank aan. Je kunt vinden van de taart wat je wilt, maar publiekelijk zo aan de schandpaal te worden gezet (ook al staan er geen namen bij)  :nooo
zou ik ook niet zo snel doen, hou altijd de eer aan jezelf.
En laat geschillen bij de eigen partijen.
We zijn geen rechters, maar (hobby) bakkers

cake my day

je taart is wel mooi hoor (niet onbelangrijk)
en fijn dat je het bruidspaar toch nog blij hebt kunnen maken

cake my day

24

Dit is bij ons gemeld, maar wij hebben besloten hier niets mee te doen. Wij sluiten ons aan bij de eerder genoemde argumenten, zolang er niemand publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld moet dit kunnen. Verder is de foto een ondersteuning van het verhaal bij de eigen taart van de topicstartster. Wij laten hem dus staan.

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

:thumb:

Mooie taart heb je er van gemaakt..
die bovenste is schaamteloos!

Groetjes Natasja!