51

Re: Sweet sixteen taart & cupcakes

Nathalie B schreef:

nog een vraagje, de printen op de tasjes welke zijn dit?
en waar kan ik deze kopen?

Voor de reliefjes gebruik ik texture rolstokjes of matjes. De webshop heeft er wat  en het het relief van de grootste tas is van een texture rolletje van taart en decoratie.

Groet, Jolanda

52

Wat een mooierd!!! Natuurlijk zijn ze daar blij mee!

Wel fijn dat die dingen gewoon bij jou in de koelkast groeien zo tijdens je taartenstop  :lol:

Mijn website: Presentaart

53

Het is weer een toppertje  :thumb:

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

54

sorry nog een vraagje,
is de grote schoen gemaakt met de shoe kit van bien?

écht GEWELDIG!!!    :Y

56

Nathalie B schreef:

sorry nog een vraagje,

Dat klopt !

Groet, Jolanda

heeeeeeeeeeeeel gaaf!! geen stop aub!!! :lol:  :lol:

p.s ik vraag me altijd af hoe zo'n standaard gestudt (goed nl?? :think: ) wordt??
ook gewoon met douwels..??

vind het PRACHTIG! om te zien, maar zou het zelf nog niet aandurven.

Dè Fashion Structuur-rollers zijn helaas NIET MEER VERKRIJGBAAR BIJ MIJ.

58

Glamour-Taart schreef:

heeeeeeeeeeeeel gaaf!! geen stop aub!!! :lol:  :lol:

p.s ik vraag me altijd af hoe zo'n standaard gestudt (goed nl?? :think: ) wordt??
ook gewoon met douwels..??

vind het PRACHTIG! om te zien, maar zou het zelf nog niet aandurven.

Het stutten is inderdaad gewoon met maiskolfprikkers, daarop klein cakeboard gelegd en daar de standaard op. Voor het vervoer uiteraard de bovenste taart + standaard los meegegeven.

Groet, Jolanda

59 Laatst bewerkt door Ansie (15-02-2011 11:51)

Wooow supermooie taart! De vulling klinkt ook heerlijk. Zulke cupcakes ga ik denk ik binnenkort met mijn dochter bakken.

60

Super gemaakt!!!!

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

61

Wauwie... mag ik vragen hoelang je in totaal bezig bent geweest met de taart?

62

prachtig!!

groeten Annemieke
Cake It

63

Catwoman schreef:

Ik weet het niet voor alleen de taart. Aan de taart en de 76 cupcakes was ik iets van 22 tot 24 uur bezig  :think:
Het maken van de schoenen en de tasjes en het bekleden van het bekleden en afwerken van de 2 cakedrums waren zeker al 2 volle avonden (ben hele tijd aan het stoeien geweest met het dubbele lint om de cakedrum voor het naar mijn zin zat).

Groet, Jolanda

64 Laatst bewerkt door Catwoman (15-02-2011 22:04)

Jol321 schreef:
Catwoman schreef:

Ik weet het niet voor alleen de taart. Aan de taart en de 76 cupcakes was ik iets van 22 tot 24 uur bezig  :think:
Het maken van de schoenen en de tasjes en het bekleden van het bekleden en afwerken van de 2 cakedrums waren zeker al 2 volle avonden (ben hele tijd aan het stoeien geweest met het dubbele lint om de cakedrum voor het naar mijn zin zat).

Oke, bedankt! Ik ben nog niet zo lang bezig met het maken van taarten, maar wat ik mij afvraag, als ik taarten zie waar zoveel uur aan werk ik zit: hoe doen jullie dat met de biscuits/ cakes? Vriezen jullie hem in of werken jullie gewoon aan één stuk door en blijft de cake gewoon lekker? Ik heb wel eens een stapeltaart gezien waar iemand aangaf er 40 uur mee bezig te zijn geweest. Zou ze dan elke ''laag'' waar ze mee klaar is invriezen en doorgaan met de volgende? Misschien een domme vraag, maar ik stel hem lekker toch!  :D

65

Jol321 schreef:
Nathalie B schreef:

sorry nog een vraagje,

Dat klopt !

oh maar het bovnste taartje lijkt wel klein, mag ik vragen welke maat taart dit dan is?

66

Nathalie B schreef:

oh maar het bovnste taartje lijkt wel klein, mag ik vragen welke maat taart dit dan is?

Het bovenste taart is 15 cm (en de lagen eronder 20 en 27,5 cm)

Groet, Jolanda

67

Catwoman schreef:

Oke, bedankt! Ik ben nog niet zo lang bezig met het maken van taarten, maar wat ik mij afvraag, als ik taarten zie waar zoveel uur aan werk ik zit: hoe doen jullie dat met de biscuits/ cakes? Vriezen jullie hem in of werken jullie gewoon aan één stuk door en blijft de cake gewoon lekker? Ik heb wel eens een stapeltaart gezien waar iemand aangaf er 40 uur mee bezig te zijn geweest. Zou ze dan elke ''laag'' waar ze mee klaar is invriezen en doorgaan met de volgende? Misschien een domme vraag, maar ik stel hem lekker toch!  :D

Ik vries niets in. Deze taart was voor zaterdag bedoeld. Ik bak dan op donderdag de biscuits en bewaar deze, na afkoelen in een plastic pedaalemmerzak. Op vrijdagochtend maak ik de vulling en ga tremperen/vullen/afsmeren en bekleden. Elke laag gaat steeds (tusentijds) de koelkast in. In de avond maak ik de decoratie. Uiteraard zijn de tasjes/schoentjes/sweet 16 schildje/letters/sprieten etc al van te voren klaargemaakt. Ook het marsepein kleur ik van te voren.

Met grote bruidstaarten ben ik ook wel 20-25 uur bezig. Uiteraard niet allemaal achter elkaar. In de voorbereidingen gaat veel werk zitten. Je bent steeds met 1 laag bezig, de rest blijft in de koeling.

Groet, Jolanda

68

Heeeeeel gaaf :Y