1

Onderwerp: Stuntelen

Ik kom echt net pas kijken in de taartenwereld en maak denk ik nog wel de nodige beginnersfoutjes :9 .
Zo had ik het weekend het verkeerde onderdeel voor mn keukenmachine gebruikt waardoor de eieren niet luchtig genoeg waren en mijn bischuit zo'n 1,5 cm dik was en de stevigheid van een stoeptegel had.

En ik deed ieder keer alle bloem en maizena er in een keer bij. ( ik denk dat in stapjes beter is toch?)

Nu zit k met twee vraagjes.

Als jullie de taart gevuld en afgesmeerd hebben, zetten jullie m dan in de koelkast voor jullie hem bekleden?

En: ook al doe ik de bloem er in stapjes bij en spatel ik als een gek, ik blijf zo links er rechts klontjes houden. Tips?

Ontzettend bedankt vast voor de antwoorden :D

2

Re: Stuntelen

hoi

Ik ben ook nog niet zo lang bezig, maar ik zet mijn taart altijd even in de koelkast voor ik hem bekleed.  :)

Zo kan de botercreme of slagroom die op de taart is gesmeerd stijver worden.

Je kan dan nog eens over de taart gaan om oneffenheden eruit te halen en kan je hem beter bekleden.

Voor de klonters heb ik ook niet echt een idee.
Ik voeg gewoon de bloem er in beetjes gezeeft bij en spatel dit dan om.

doordat je het zeeft krijg je minder klontjes.

Succes!

Smakelijk groetjes van Suus
http://suus-bakt-taart.blogspot.com/

Ja idd de zeef gebruiken en niet te hard spatelen!
Na het afsmeren zet ik de taart ook in de koelkast, heb ik alle tijd om de fondant te kleuren en de taart de tijd om op te stijven ;)

Zorg je er trouwens wel voor dat je minimaal 10 min mixt? dat is echt essentieel bij het zelf maken van biscuit! Daarom kies ik voor de mix :lol:

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

5

Omdat je twee vragen hebt die beide eigenlijk in een andere rubriek horen, verplaats ik je topic naar Taartdecoratie algemeen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik heb van een bakker geleerd om te 'spatelen" zonder spatel, dus gewoon met de blote hand.Daardoor voel je precies waarmee je bezig bent en of de meel nog niet goed verdeeld is. Sindsdien doe ik het zo en het bevalt prima.
Op you tube staat trouwens ook een how to die met de hand gedaan wordt.