1

Onderwerp: mini taartjes

Tsja, omdat het toch wel erg klein is denk ik dat dit beter past bij klein&fijn dan bij taarten.

Ik had zo'n zin om eens lekker wat te decoreren en heb de volgende creaties gemaakt:
http://4.bp.blogspot.com/-IZkQqi1YgP0/TVrObLcZgdI/AAAAAAAAAzo/reGFWvsiQnU/s640/mini+taartje+bloem.jpg

http://1.bp.blogspot.com/-ok53x6bfFZ4/TVrOb3bwpyI/AAAAAAAAAzs/iTUdIe-co0E/s640/mini+taartje+bloem+close+up.jpg

Bij onderstaand een stencil gebruikt dat ik van Pronty toegestuurd heb gekregen om te testen. Voor het eerst gestencild met meerdere kleuren tegelijk. Was wel even priegelen maar ben toch heel tevreden met het resultaat!
http://1.bp.blogspot.com/-5JbabYJeXW8/TVrOceqq_kI/AAAAAAAAAzw/BYKuYrbuWQI/s640/mini+taartje+stencil.jpg

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, als jullie ergens verbeteringen zien hoor ik het graag.
Tips voor zoiets klein bekleden hoor ik ook graag, bij de print ging dit verkeerd (uit zijn verband getrokken) en heb dus vals gespeeld   O-)  heb het er omheen gerold en een rondje uitgestoken voor de bovenkant  :lol:

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

2

Re: mini taartjes

Wat een lieve taartjes zeg! Ik vind vooral die roze helemaal geweldig. Mag ik vragen welke bloemenuitstekers je daar voor hebt gebruikt?

3

wow mooi zeg, die bovenste is gaaf, die bloem!!!!! :Y

4 Laatst bewerkt door Go4Cake (15-02-2011 20:57)

Heel mooi! Allebei!  :thumb:
Zijn die bloemen met een Calyx cutter gemaakt?

Dankjulliewel :)

De bloem is gemaakt met de pointy five (tirza cutter) te verkrijgen bij Bien  :Y  ik heb alleen de middenstukjes in de blaadjes nu niet uitgestoken.

Groetjes Laura

6

Wat een superleuk effect geven die, ook zonder dat je het binnenste uitstekeekt. Maar ook die parels als hart is mooi.

7

Superschattig weer! Heb je ze in een keer bekleed? Lijkt me erg lastig met die kleine taartjes!

8

ik ben verliefd op je bovenste taartje :P

Echt hele leuke en mooie taarten!

Ik moet binnenkort ook stencillen om een ronde taart en ik vraag me af hoe ik dat in vredesnaam moet gaan doen. Heb jij tips?

10

mooi!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

Mooie taartjes! Hoe groot zijn ze eigenlijk?
Heb juist vandaag zitten kijken waar je leuke stencils kunt vinden! Zijn deze al te koop?
Snel weer een keer afspreken om te frobelen, mag ik ze dan ook een keer uit proberen ? ;)

12

Wat een schattige taartjes zeg, leuk gedaan!

13

Marnieflor schreef:

Heb juist vandaag zitten kijken waar je leuke stencils kunt vinden! Zijn deze al te koop?
Snel weer een keer afspreken om te frobelen, mag ik ze dan ook een keer uit proberen ? ;)

Daar sluit ik me volledig bij aan :)

Ze zijn goed gelukt Laura, erg mooi :)

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

14

Leuke taartjes, echt schattig!

15 Laatst bewerkt door Laura's Bakery (15-02-2011 22:10)

@fruitcake
die met de bloem had ik eerst in één keer bekleed maar die print op het fondant trok ik toen helemaal uit zijn verband. Toen heb ik uiteindelijk een strook gemaakt en die om het taartje heen gerold. Voor de bovenkant een rondje uitgestoken. Van de naad zie je niks door de parelrand :) beetje vals gespeeld dus, haha  :P (de andere is wel in 1 keer bekleed)

@Iris
Ik heb het taartje ingesmeerd met een heeel dun laagje crisco, alleen omdat deze zo klein was moest ik het vast blijven houden om te voorkomen dat het los liet. kijk uit dat je niet te hard drukt want dan krijg je een deuk van je vingers, niet mooi. Maar bij een grotere taart lijkt me dit geen probleem en bij een vierkante al helemaal niet. Als je met verschillende kleuren werkt heb ik als tip om bovenaan te beginnen met stencillen. Veel succes in ieder geval, ben al benieuwd naar het resultaat.

Groetjes Laura

Ilovetaart schreef:
Marnieflor schreef:

Daar sluit ik me volledig bij aan :)

Ze zijn goed gelukt Laura, erg mooi :)

Ze zijn ongeveer 8 centimeter in doorsnede
Deze stencils zijn nog niet te koop, zal ze zeker meenemen bij een volgend freubelavondje. Ik heb nog meer ideetjes doorgegeven aan het bedrijf dus wie weet wat er nog meer komt. Met mijn vorige ideeën zijn ze ook aan de slag gegaan  O-)   :o

Groetjes Laura

Dank je wel voor je antwoord Laura!

18

he...
ik ben echt verbaast...
ik kan mijn 15cm nietmooi bekleden laatstaan deze kleintjes.

oke ik ben uber beginner maar dan nog.

respect

Leven is het meervoud van lef.