1

Onderwerp: Beginner taart maken

Ik ben pas net bezig met de taarten maken, vind het zo super! Alleen ik ben er nog niet heel goed in. Lees wel heel veel al om allerlei informatie op te doen maar vind het nog lastig.
Ik heb dus een paar vragen.

Hoe kan ik een mooi randje bovenop en onderop maken. Spuiten of balletjes draaien?

En waar kan ik allerlei voorbeelden vinden, soms ben ik zo inspiratieloos?

Welke materialen kan ik het beste kopen?
Heel erg bedankt alemaal! IK wilde ook fotos van mn taarten erbij zetten maar dat wil niet lukken.

2

Re: Beginner taart maken

hoi hoi

ik zal je eerst even melden denk dat je in taarten algemeen thuishoort met dit berichtje aangezien je verschillende vragen hebt ;)

je kan beiden doen: spuiten met royal icing/ creme of met marsepein/fondant balletjes draaien/ roosjes maken/ uitsteken met een vormpje/ malletje gebruiken (te koop in diverse webshops) net wat je wilt.

Kijk bij zoekfunctie voor inspiratie (tik iets in wat je graag zou willen maken, en klik een of meerdere groepen aan) en klik op zoeken. Meestal (ikke tenminste wel) krijg je een heleboel berichtjes te zien. Is het net niet wat je zoekt google dan met afbeeldingen op wat je wil hebben.

tja en materialen... das net zo gek als je het zelf wilt maken... wil je gaan boetseren dan is het handig als je boetseertools hebt. Wil je gaan puzzelen dan heb je vaak gewoon alleen een huis tuin en keukenmesje nodig. Ik weet niet of je je taarten wilt bekleden? anders is het wel handig om marsepein of fondant in huis te halen.
Kleurstof is dan ook een pre.
karton/plate om je taart op te zetten.

je kan ook zelf dingetjes maken:
Ik heb zelf een rolstokje gemaakt van een nieuwe bezemsteel en ingevet met olie en goed drooggedept.
tegenwoordig maak ik mijn fondant zelf van marsmellows (vind ik lekkerder dan die van de shop en is ook een stuk goedkoper).
in plaats van de taartenplates die ze verkopen gebruik ik hout met een leuk inpakpapiertje er om heen.

foto's:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8723
hierop staat t heel duidelijk uitgelegd

gr Lonneke

gr lon

[move]--> TD algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

bedankt voor je antwoord lonneke