1

Onderwerp: Wat een drama...Wie heeft tips?

Ik ben bezig om 6 mini taartjes te bekleden. Ze zijn ongeveer 7 cm rond. Als ik ze bekleedt met marsepein krijg ik onderop een heleboel plooien. Met een grote taart nooit last van gehad. Ik heb al geprobeerd de minitaart hoog op een glas te zetten, maar ook dat baat niet. :nooo
Wie o wie heeft voor mij de gouden tip?

2

Re: Wat een drama...Wie heeft tips?

Zijn het ronde taartjes of bolvorm?
Toch net als je bij een grote taart doet, voorzichtig de marsepein "optillen" en met je handen glad naar onderen strijken?

Groetjes van Bianca

3

Het zijn ronde taartjes.
Gedaan zoals jij beschrijft maar de plooien willen niet weg.
Heb er vandaag drie gedaan, morgen de andere drie maar proberen en als dat niet lukt dan maar een grote taart ipv 6 kleintjes om uit te delen op man zijn werk.

Bedankt voor je reactie.

4

Bij kleinere taartjes helpt het om niet telkens helemaal naar beneden te werken, maar centimeter voor centimeter rondom glad te maken. Telkens goed je lap uitspreiden en dan weer een centimetertje lager. maar hoe dan ook; die kleine mormels blijven een crime! :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Adrienne schreef:

Bij kleinere taartjes helpt het om niet telkens helemaal naar beneden te werken, maar centimeter voor centimeter rondom glad te maken. Telkens goed je lap uitspreiden en dan weer een centimetertje lager. maar hoe dan ook; die kleine mormels blijven een crime! :+

:Y  :Y  geef mij maar een grote taart, gaat veel gemakkelijker!! Succ6 in ieder geval!!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

6

Ja, en hoewel ik marsepein altijd heel fijn vind werken is het met fondant denk ik makelijker voor die hele kleintjes.
Marsepein is over het algemeen toch wat stugger.

7

Bij mij hielp het ook om de fondant/marsepein wat minder dun uit te rollen als normaal, dikker te laten dus.
En inderdaad ruim laten, dan kun je zoals Adrienne schreef goed je lap uitspreiden en rustig naar onderen werken.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

8

Thanks voor de tips.
Ga het morgen weer proberen.

9

Zorg ook dat je een flink te grote lap hebt om mee te werken, dan gaat het ook makkelijker, dus een lap alsof je een 15 cm gaat bekleden al is je taartje maar 7 cm.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

ik zet zo'n klein taartje op een omgekeerd bordje of schaaltje, hangt af van de maat, zodat je iets meer "werkruimte" hebt.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

11

Tom Poes schreef:

Zorg ook dat je een flink te grote lap hebt om mee te werken, dan gaat het ook makkelijker, dus een lap alsof je een 15 cm gaat bekleden al is je taartje maar 7 cm.

Ja pcies, da's wat ik ook bedoelde; dat helpt echt enorm!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...