1

Onderwerp: Ik zoek een how to om stap voor stap een slinger te maken als decorati

Hallo allemaal, ik wil voor mijn zoons tweede verjaardag een leuke sesamstraat stapeltaart maken, ik wil rondom de taart een slingerlijn maken van fondant of marsepein (de makkelijkste ;)
kan iemand mij verwijzen naar of voorzien van een how to stap voor stap maken van een slinger inclusief het bevestigen van de de slinger. Eeveneens zou een how to boesteren sesamstraatfiguurtjes ook zeer welkom zijn
Many thanks!

It's never to late to become what you might have been

2

Re: Ik zoek een how to om stap voor stap een slinger te maken als decorati

Welkom op dit forum! Veel lees- kijk- en bakplezier!

Wat bedoel je met een slinger? Een zwart lijntje met daaraan 3-hoekjes in allerlei kleuren?

3

Hai Karin, een slinger a la verjaardagsslinger, een witte lijn, met gekleurde driehoekvormpjes eraan. Met name benieuwd naar :
-marsepein of fondant, en indien fondant hoe zit dat met tylose?
-hoe maak ik de slinger zelf?
-hoe plak ik de driehoekjes aan de slinger?
-maak ik eerst de volledige slinger incl driehoekjes en wikkel ik deze om de stapeltaart, of doe ik dit in gedeeltes

Veel vragen he ;)

4

Hey toevallig heb ik van het weekend een bumbataart gemaakt met rondom een vlaggenlijn. Ik heb eerst met de sugargun een lange sliert gemaakt, die met eetbare lijm bevestigd aan een paar puntjes.  Dan krijg je een soort boogjes. Daarna driehoekjes uitgestoken en ook met eetbare lijm net onder de slinger geplakt, zodat het elkaar raakt.
Hoop dat je het een beetje snapt? Ik had het met fondant gemaakt, zonder tylose. Als je tylose wil gebruiken hoeft dit volgens mij alleen met de lijn zelf.

5

superbedankt! Heb ik zeker wat aan! Heb je toevallig ook een fotootje van je creatie?

6

Foto is wel gemaakt maar moet hem nog op de pc zetten. Doe ik misschien vanavond.