1

Onderwerp: Puur chocola alleen smelten dan in taart??

Kan dit als vulling? De pure repen chocola laten smelten in 'n pannetjes en dan iets laten afkoelen en zo als vulling smeren op de 1e taartlaag? Of moet hier altijd slagroom doorheen? (heb ik namelijk niet in huis...)

2

Re: Puur chocola alleen smelten dan in taart??

als de chocolade koud wordt, wordt ie ook weer hard. Denk niet dat je dat in je taart wil zo'n laag waar je door heen moet bijten.

3

Ik weet niet of dat dat gaat werken....
Als dat hard wordt is dat -denk ik- niet handig.... niet met snijden en niet met eten.

Wat ik wel eens geprobeerd heb is de gesmolten chocolade als een soort spinnenweb tekenen (met een spuitzak) tussen de lagen (bovenop een laagje kersenvlaaivulling). Dan is het minder dik en nog een beetje knapperig  :9

Heb je daar wat aan?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

En als ik nu chocola smelt en er wat roomboter bij mix?

5 Laatst bewerkt door Marinina (14-02-2011 22:30)

Ik doe wel eens een laagje op de mbc chocolade en iedereen is er gek van !! Ik smelt wat pure chocolade en smeer dat uit op bakpapier, als het hard is breek ik het in stukken en stop dat er tussen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N8A7UGXC-D.jpg

6

Je kan er chocolde botercrème van maken.

7

misschien olie door de gesmolten choco  :think:  blijft ie volgens mij vloeibaar...

8

Als ik choco vulling maak doe ik 200 gram choco smelten 200 gram suikerbakkerspoeder en 250 gram roomboter en een eetlepel melk wat oog nog een extra smaak geeft is een beetje oploskoffie erdoor doen

Groetjes

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

vinden ze hier juist heerlijk een knisperig laagje chocolade...
door de bc is ook altijd goed!

liefs marieke

10

Ik doe dat  vaak. Heel dun laagje doen. Is lekker knapperig :9

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

11

Bedankt voor de tips dames! Ik ben nu de botercreme aan t maken en de chocola smelt ik daarna en na het iets af te laten koelen doe ik die door de botercreme. Bedankt! :thumb:

12

ing schreef:

Bedankt voor de tips dames! Ik ben nu de botercreme aan t maken en de chocola smelt ik daarna en na het iets af te laten koelen doe ik die door de botercreme. Bedankt! :thumb:

Jaaa dat is echt heel lekker. Maak ik ook wel eens :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen