1 Laatst bewerkt door Maik (12-02-2011 14:54)

Onderwerp: Knapperige chocolade buitenkant hoe?

Ik heb een vraagje. Ben taarten aan het maken voor de verjaardag van mijn zoontjes. Nu wil mijn man graag een taart met knapperige chocolade aan de buitenkant. Ik lees hier over ganache maar dat blijft smeuig toch? Chocoladeleather vinden we wat taai. Kan ik om zo'n laag te krijgen gewoon wat chocolade smelten en gieten of moet er room door? En als ik 2 delen chocolade neem en 1 deel room wordt dit ook hard?
Alvast bedankt!

2

Re: Knapperige chocolade buitenkant hoe?

Je neemt een strook bakpapier , iets hoger dan je taart , die smeer je in met gesmolten chocolade. Vervolgens breng je die strook rondom je taart aan . Hard laten worden in de koelkast en dan de strook bakpapier er voorzichtig af trekken. Je hebt dan een mooie en knapperige chocoladerand rond je taart.

Carpe Diem !

3

ik heb pas een chocolade taart gemaakt waarbij ik eerst een laag ganache op heb gedaan en wanneer dit stevig was heb ik
pure chocolade gesmolten en dit er in 4 lagen met een kwastje overheen gesmeert. tussen de lagen door wel even 5 minuutjes in de koelkast anders loopt alles er weer af door de warmte, maar zo heb ik een hele harde chocolade laag gekregen en het zag er door de structuur van de kwast nog leuk uit ook. als je een zacht kwastje neemt krijg je waarschijnlijk die structuur ook wel weg.

4

Dat is een goede tip! Heb de taart bekleed met ganache. Zit in de vriezer maar ik zou het een dag ervoor ook kunnen doen. Als hij bevroren is blijft de chocolade natuurlijk direct plakken.
Bedankt!!