1

Onderwerp: wat te doen?

hallo...

ik wil binnenkort een taart voor mijn nichtje maken maar wil het biscuit een dag van te voren maken.
hoe bewaar ik dit?
doe ik dat in de koelkast of erbuiten?

en wat kan ik het beste doen al ik cupcakes wil maken ook een dag van te voren bakken of kan ik ze die dat na het afkoelen vullen en versieren?

hoop graag van jullie te horen
mvg meryem

2

Re: wat te doen?

niemand???

3

het biscuit bak ik een dag van te voren en bewaar het dan in een afgesloten pedaalemmerzak. De tweede dag is het zowiezo fijner te verwerken.
Ik bewaar ze in de garage, niet in de koelkast, is niet nodig.

cc kan je op verschillende manieren doen. Je kan de decoratie van te voren maken en erop leggen zodra ze afgekoeld zijn of een dag van te voren bakken en hetzelfde bewaren als de biscuit.

succes!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

4

Als je dag van te voren bakt, kun je het heel goed invriezen in een gesloten plastic zak. Op de dag zelf even ontdooien en dan verder verwerken. Ik vind dat het biscuit dan minder kruimelt.

5

maryam schreef:

niemand???

6 minuten!!! :S

• Het kan zijn dat je niet direct antwoord krijgt op je topic. Het is dan echter ongewenst om je topic hoger in de actieve topiclijst te krijgen door korte tijd later een loos berichtje met 'UP', of "NIEMAND?' te plaatsen. Als je na 12 uur nog steeds geen reactie hebt, kun je je topic weer onder de aandacht brengen door zelf een inhoudelijk berichtje (bijv. wat heb je zelf gedaan of gevonden en waarom lukt het nog steeds niet) te plaatsen.

(dat komt uit de huisregels...)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

sorry
:D

7

Ik maak mijn biscuit ook vaak een dag van tevoren, zodat ik deze een nachtje kan invriezen. Idd in een pedaalemmerzak, en ook zo weer ontdooien. Werkt fijner, vind ik.

8

maar als je de biscut na het bakken invriest dan kan je daarna je taart niet meer invriezen neem ik aan (moet namelijk binnenkort voor iemand een taart maken als verrassing

9

ik maak hem meestal ook een dag vantevoren, soms twee dagen, dan gaat ie in de vriezer. Ik gebruik plasticfolie en pak hem helemaal in....zakken zijn misschien wel een handiger idee, zet ik meteen op mijn boodschappenlijstje....

10

Als je de taart decoreert en daarna verpakt in een taartdoos en nog een plastic zak, kan de taart prima nog een keertje ingevroren worden. Doe ik altijd. Als het een taart voor een ander is overleg ik wel altijd even, want het kan goed zijn dat ze hem zelf ook nog willen invriezen. En dat lijkt me dan wel weer een beetje teveel van het goede.

11

Als ik hem een dag van te voren bak,doe ik hem niet in de vriezer.Gewoon in huishoudfolie en da volgende dag vullen en bekleden.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/