Onderwerp: hoe kun je het beste marsepein of fondant bewaren?
Weet er iemand hoe ik het beste marsepein of fondant kan bewaren, ben een beginneling en wil 3 kg kopen, alleen weet ik niet hoe ik deze moet bewaren.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » hoe kun je het beste marsepein of fondant bewaren?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Weet er iemand hoe ik het beste marsepein of fondant kan bewaren, ben een beginneling en wil 3 kg kopen, alleen weet ik niet hoe ik deze moet bewaren.
Als het geopend is in een zakje in een afgesloten doos. Als de verpakking nog dicht zit op een donkere niet al te warme plaats (niet in de koelkast hoor).
Oke, bedankt!
zou het dus al in de koelkast gedaan hebben! haha
groetjes Laura
Ik heb een grote curverbox.
De aangebroken marsepein doe ik in ziplock zakjes, die haal ik bij de Albert Heijn. Maar een boterhamzakje kan ook wel. En die aangebroken en de nieuwe marsepein en fondant bewaar ik dan allemaal bij elkaar in de curver box.
Oke, dan zal ik die ook maar eens aanschaffen!
en als de taart zelf klaar is? deze het beste ook buiten de koelkast?
groetjes Laura
Ligt aan je vulling. Maar ik bewaar de taarten altijd in de koelkast. Bij fondant 3D werkjes in de koele garage.
Ik laat dat afhangen van de vulling. Een taart met botercrème & jam bewaar ik buiten de koelkast.
Maar een taart met slagroomvulling bewaar ik wel in de koelkast.
Ik maak 'pondjes' van mijn marsepein en fondant, verpak ze in huishoudfolie en bewaar ze in een afgesloten emmer
@ lay_Dlaura, Jij hebt vast de FAQ nog niet gezien of doorgelezen...
Bedankt voor alle reacties!
nee inderdaad nog niet doorgelezen.. ben sinds van de week op het forum, en moet alles nog uitzoeken/ ontdekken haha
thanks... zal het eens op mn gemak door gaan lezen.. heb tot nu toe een paar cursussen gehad.
Maar om thuis taarten te maken wil ik helemaal goed voorbereid zijn..
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » hoe kun je het beste marsepein of fondant bewaren?