1

Onderwerp: kinderfeestje tips?

Aanstaande woensdag geeft mijn dochter (net 6 geworden) haar kinderfeestje.
Ik wil dan graag met de kinderen een taart gaan versieren, ieder een eigen stuk zeg maar.
Als vulling hadden we gedacht aan verstevigde slagroom en jam (heb verschillende smaken) en dan gewoon afsmeren met botercreme.
Daarna laten bekleden (ik maak vtv de gekleurde fondant) en lekker versieren.
Van marsepein wil ik samen met hen een beertje boetseren en daarna zelf laten werken met gekleurde marsepein en uitstekers.

Heeft er iemand nog tips die bruikbaar kunnen zijn?
de kinderen zijn pas 5 en 6 jaar, dus nog wel erg jong, maar het zijn er incl mijn meisje maar 5.

Alle tips en suggesties zijn welkom.

p.s. ik heb al kapsels gebakken en ingevroren.
Zien er goed uit en zijn gaar, alleen niet zo hoog en ik denk ook wat stevig. Moet ik nieuwe maken die luchtiger zijn, of gewoon met de stevigere laten werken?

I may not be perfect, but i'm always me

2

Re: kinderfeestje tips?

Toch hoop ik dat je nog iemand hebt om je te assisteren. Ik ben juf  op een basisschool en ben dus wel wat gewend, maar was bij dat ik bij de partijtje met z´n twee was.
Ik heb nu twee partijtjes gedaan, een van m´n nichtje werd 7 en een van m´n dochter en die werd 8. Op beide partijtjes waren er 7 kinderen en we gebruiken boltaartjes van 12 cm doorsneden.
En dit was al een hele klus. Bekleden vonden ze best lastig.
Een jaar verschil was al duidelijk te merken. De meiden van 8 hebben ´t bijna helemaal zelf gedaan.
Bij de 7 jarigen moest ik veel helpen. En we vergaten daardoor helemaal foto´s te maken.
Reken er echt voldoende tijd voor, met de taartjes ben je zo 3 uur bezig, met even drinken enzo tussendoor. Ik had een sjoelbak staan, zodat de gene die erg snel waren tussen door wat te doen hadden.
De kinderen waren wel erg enthousiast! Bij een leeftijd van 5 en 6 zou ik eerder cupcakes gaan versieren.
Veel succes en plezier a.s. woensdag.

3

Dank je wel voor je reactie.

We zijn gelukkig met zn tweeen en hebben gelukkig ook de rustigste kinderen op het feestje hahahaha.
Ik was van plan om inderdaad daarnaast allerlei spelletjes neer te zetten en had ook gerekend op zo'n 2 1/2 uur a 3 uur.
Ik zal toch nog even nadenken over CC's maken en versieren.
Ik hoor nml net dat misschien mn neefje (10) en nichtje (9) ook die dag bij ons zijn, dus dan zullen cc's wel makkelijker worden.

Heel erg bedankt

4

Ik zou ook voor de cupcakes gaan. Voor die kleintjes is het ook al erg lastig om af te smeren. Cupcakes is ook zo leuk om te doen. Geef ze bijvoorbeeld ieder 5 cc. Daarna ze met een appelboor  gaatjes in de cc's laten maken en dan vullen. Bij de Hema hebben ze hele makkelijke plastic spuiten die je snel kan vullen met gele room bv. Ik zou ook niet voor slagroom kiezen omdat dat zo lang buiten de koelkast staat tijdens het decoreren.

Een paar leuke structuurmatjes, uitstekers en pareltjes en de kinderen zijn lekker bezig. Bij Xenos hebben ze ook van die bussen met versierseltjes, die vinden kinderen ook altijd erg leuk.

Veel plezier! Maak je een foto van het feestje? Ben benieuwd!

5

helemaal duidelijk.
Na beraad hebben we dan ook besloten om voor mn neefje en nichtje en blanda te doen van 12 cm, ga ik morgen even halen, de ikea zit om de hoek (letterlijk).
voor de rest doen we cc's.
hoe ver moet ik de cc's vullen zodat het niet over de rand gaat?
wie weet lekkere vullingen ervoor?

alvast heeeeel erg bedankt allemaal!!!

6

Ik zou voor het vullen gele room, botercrme of jam kiezen. Lekker en veilig. De cc tot de rand van het gaatje vullen en dan het gaatje dichtsmeren met botercreme 1:1. Daarna bekleden.

Veel succes!

7

perfect, dat heb ik precies in huis hahahahaha (alle 3)

Gaat leuk worden!!

Nogmaals bedankt

Hoe is het gegaan en heb je nog foto's van de resultaten??

nagelsan schreef:

perfect, dat heb ik precies in huis hahahahaha (alle 3)

Gaat leuk worden!!

Nogmaals bedankt

9

Hoi

Ik heb hier toen mijn dochter 5 werd een kinderbakfeestje gegeven.

Maakte me ook durk om van alles en nog wat...Maar liep helemaal gesmeerd.

Hier duurde het feestje 3,5 uur. In die tijd hebben ze 2 blanda's van 12 cm gevuld en bekleed...Moet wel zeggen dat ik de vulling niet zelf gemaakt heb , maar aardbeienkwarktaartvulling van mona.

Ik heb niet te veel uitstekers neer gelegd en 6 verschillende kleuren...

Ik heb bij de zeemen heleleuke schortjes gekocht voor 1,99 en pannelap en ovenwant voor het bedankje gekocht. Het schort konden ze gelijk aan , en mijn meoder werkt bij een drukker en heeft de namen van die kinderen erop gedrukt.

Ze zijn hier 3,5 uur  bezig en ik heb ze neit gehoord...

Iedereen raade het me af...maar ik heb het in me eentje gedaan enze praatten er nu nog over..
x

10

Het is hier ook hartstikke goed gegaan.
Waren in totaal 7 kinderen, waarvan 1 van 10, 1 van 9, 1 van 5 en de rest was 6 jaar.
Die van 5 storte even in net na het poffertjes eten (had hij wel vaker volgens zn moeder) dus heeft mn neefje van 10 eigenlijk bijna alles gedaan voor hem.
Ik had botercreme en aangedikte slagroom en evt jam, maar dat laatste wou bijna niemand.  :/
Verder hebben ze heel goed geluisterd, had vtv al de kleurtjes klaar gemaakt (had niet zo heel veel fondant meer en geen tijd om te halen. oeps)
Wist de lievelingskleuren vtv al en heb daar de fondant in gekleurd die als bekleding diende.
Daarnaast slechts een paar afwijkende kleurtjes en de uitstekers hebben ze niet eens gebruikt!!
Had gedacht om met allemaal een beertje te boetseren van marsepein, maar dat hoefde niet werd me verteld. hahaha
ze hebben zich prima vermaakt en duurde al met al bijna 2 uur ipv de 3 uur die ik had berekend.
Daarna lekker naar buiten met zn allen, dus kwam helemaal goed.
We waren met zn tweeen, maar mn man werd tussendoor even weggeroepen dus moest het grotendeels alleen doen.
Toch hebben ze heel goed geluisterd en heb nog nooit zulke lieve kinderen gehad op een feestje.
Doe het zo volgend jaar weer!  :thumb:

11

Ik heb t vorig jaar gedaan met t feestje van mijn dochter, zij werd 5. Ik heb toen blanda s zelf vtv gevuld en bekleed in allerlei kleuren. De kids hebben ze daarna zelf versierd met snoepjes en uitstekers. Was n groot succes! Groet, wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

12

Go4Cake schreef:

Ik zou voor het vullen gele room, botercrme of jam kiezen. Lekker en veilig.

Gele room niet hoor  :nooo 

wildenbergm schreef:

Hier duurde het feestje 3,5 uur. In die tijd hebben ze 2 blanda's van 12 cm gevuld en bekleed...Moet wel zeggen dat ik de vulling niet zelf gemaakt heb , maar aardbeienkwarktaartvulling van mona.

mona toetje 3,5 uur minimaal (+rit terug naar huis) buiten de koeling?

nagelsan schreef:

Ik had botercreme en aangedikte slagroom en evt jam,

Ik lees nergens dat de taartjes tussentijds in de koeling gaan. Volgens mij is dat bij een kinderworkshop sowieso niet haalbaar, maar dat is mijn vermoeden.
Slagroom of andere soorten room mogen max een half uur uit de koeling, daarna weer terugkoelen, ik dacht 1 uur, maar weet ik niet zeker.
Wat nou als de kinderen ziek worden??

[move]--> td algemeen trouwens :) (omdat de vragen in het startbericht meerdere rubrieken beslaan)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

zijn bij mij wel terug geweest in de koeling.
En alle ouders wonen vlakbij, meteen aangegeven dat de taartjes thuis direct in de koeling moesten.
De meesten hebben trouwens meer botercreme gebruikt dan wat anders en de slagroom verdween grotendeels in de mond hahahaha.

Toch wel een goede om te onthouden!

14

Ik had ze gevuld met botercreme en jam. Vind t voor kinderen beetje overbodig om met een luxere vulling te vullen en idd, dan zit je ook weer met bederven anders...

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.