1

Onderwerp: nog nooit meegemaakt...

ik maak nu al 2 jaar taarten en zo, en nog nooit, echt nooit, heb ik geschifte botercreme gehad, tot vandaag...

het zijn nochthans nog altijd dezelfde ingrediënten als altijd, de boter was op kamertemperatuur en ik heb dezelfde routine als altijd gevolgd...

alle geluk dat ik nog wat overschotjes in de vriezer heb zitten, kan vandaag geen mix meer vinden (het is zondag) en de taart moet morgen af zijn...

Mama van 2 crazy kids en 2 lieve honden, vrouw van Bart...

2

Re: nog nooit meegemaakt...

Heb je naar de datum van jouw boter gekeken? Misschien dat die over datum was... Anders weet ik het ook niet. Nog een geluk dat jij een vriezer hebt met voorraad  :Y . Suc6 met de opdracht!

Met zoete groet! Akire

3

net een nieuw pakje... nog bijna een jaar goed...

4

Heeeeel vreemd! Misschien dat de boterfabriek een steekje heeft laten vallen en de ratio water/vet anders heeft dan normaal. Kan echt niks anders bedenken... Wat een vreemd raadsel!

Met zoete groet! Akire

5

ik snap er ook niks van... zou toch niet door de zwangerschapshormonen komen he... :rolleyes:

ik hoop nu dat ik toe kom met de overschotjes... heb ze ontdooid in de microgolfoven, allemaal dooreen geroerd en terug in 1 spuitzak gedaan. die ligt nu op te stijven in de koeling...

6

Even je créme verwarmen en opnieuw doormengen, dan gaat de schift eruit.
Schift is niets anders dan het scheiden van het water en het vet, kan dus geen kwaad.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

7

dat is nu te laat... ligt al lang in de gootsteen...

8

Botercreme door de gootsteen?  :/  Dat lijkt me niet echt ideaal..

Maar, is je taart nog gelukt?  :)

9

was het de botercreme mix van Easy cake??? had ik precies hetzelfde mee.

kreeg een week later of zo een nieuwsbrief en inderdaad even verwarmen in de magnetron, opnieuw mixen en het is weer goed.

Maar ideaal vind ik het niet

10

hier ook vaak dat die mix schift, maar als ik het maak en de boter wat warm maak werkt het wel. Vooral bevroren is het elke keer raak en als de mix uit de koelkast komt ook. Dan even een paar seconden in de magnetron en dan goed doormixen.

11

Ik heb het ook een keer gehad met de mix van FunCakes. Ik heb toen een nieuwe zak gekocht en nu had ik het niet. De vorige keer had ik er wel suikerbakkerspoeder voor gebruikt en deze keer gewone poedersuiker. Zou het daar iets mee te maken hebben?