1

Onderwerp: Taartkarton??

Welke taartkartons gebruiken jullie onder de taart? Ik heb ze tot nu zelf gemaakt van stevig karton maar heb gemerkt dat het karton meegeeft als ik de taart oppak. Dus laatst lieten hierdoor de blaadjes los die ik gebruikt had als sierrand.

2 Laatst bewerkt door Carien (14-02-2011 14:26)

Re: Taartkarton??

taartkarton heeft aan 1 kant een plastic laagje, da's ook wel zo hygienisch :Y  Te koop in de diverse taartwinkels en webshops.

De meesten zetten een taart op een houten plank die in is gepakt met pakpapier en daar folie overheen. Kan ook met karton, 2 lagen op elkaar voor de stevigheid, papier erom, folie erom, klaar :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Vetvrije taarkartonnetjes, in allerlei soorten en maten verkrijgbaar.

Je hebt ze in wit, of 1 kant zilver/1 kant goud, zwart...... om maar wat te noemen.

Rond, vierkant, keuzes ..... keuzes......  :cool:

Hoe zwaarder de taart erop, dan ga je niet naar kartonnetjes maar naar cake boards (4mm)......

Gewoon eens goed rondkijken in de webshop.....
http://www.deleukstetaartenshop.nl/kart … -c-85.html

4

Carien schreef:

taartkarton heeft aan 1 kant een plastic laagje, da's ook wel zo hygienisch :Y  Te koop in de diverse taartwinkels en webshops.

De meesten zetten een taart op een houten plank die in is gepakt met pakpapier en daar folie overheen. Kan ook met karton, 2 lagen op elkaar voor de stevigheid, papier erom, folie erom, klaar :Y

2 lagen karton had ik dus gedaan en blijkbaar niet stevig genoeg vandaar op zoek naar een andere oplossing  :think:

5

annick67 schreef:

Vetvrije taarkartonnetjes, in allerlei soorten en maten verkrijgbaar.

Je hebt ze in wit, of 1 kant zilver/1 kant goud, zwart...... om maar wat te noemen.

Rond, vierkant, keuzes ..... keuzes......  :cool:

Hoe zwaarder de taart erop, dan ga je niet naar kartonnetjes maar naar cake boards (4mm)......

Gewoon eens goed rondkijken in de webshop.....
http://www.deleukstetaartenshop.nl/kart … -c-85.html

Had ik al gezien maar wist niet of deze ook stevig genoeg waren dus vandaar mijn vraag.

6

ik begreep dat je de taart op kaal karton zette(?), daardoor komt er vocht in het karton en wordt het slap. Afdekken dus met papier enfolie, of overgaan op houten planken (of MDF, gratis gezaagd bij de bouwmarkten als je een pasje daarvan hebt) of op cakeboards

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Carien schreef:

ik begreep dat je de taart op kaal karton zette(?), daardoor komt er vocht in het karton en wordt het slap. Afdekken dus met papier enfolie, of overgaan op houten planken (of MDF, gratis gezaagd bij de bouwmarkten als je een pasje daarvan hebt) of op cakeboards

Oh nee haha. Ik doe daar cadeaupapier omheen en dan folie. Had ik dat niet goed duidelijk neergezet sorry  :o  Anders ga ik toch plankjes proberen.