1

Onderwerp: steeds te donker

Help, ik heb bakproblemen!!
Ik weet dat mijn oven erg warm is dus ik begin altijd al met een lagere temperatuur en laat deze dan oplopen maar toch wordt de bovenkant na ongeveer 20 minuten al zo donker dat het echt verbrand ruikt. Heb al geprobeert hem lager te zetten in de oven maar dan wordt de onderkant ook te donker!
Wie weet een oplossing?
Heeft het bijvoorbeeld zin om als de bovenkant droog is er alluminiumfolie over te leggen?
Korter in de oven is geen optie want dan is hij aan de binnenkant nog niet gaar.

Hoop op tips!

alvast dank,
Sasja

2

Re: steeds te donker

Denk dat het een kwestie van uit proberen is , lagere temperatuur of de taart lager zetten en inderdaag allufolie op de taart

Taart groetjes Ellen

3

wanneer je kapsel te bruin dreigt te worden kun je het afdekken met aluminiumfolie, je oven wel voorzichtig open maken en je kapsel er niet uit halen.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

4

Bij nog lagere temp. bakken lijkt me.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Wat is dan een 'lagere' termperatuur?

Ik zou ook de temp nog laten zakken en niet te ver opvoeren............je biscuit moet echt tijd krijgen om te rijzen en niet tegengehouden worden door een al te harde boven-/buitenkant........

Ja, aluminiumfolie kan tegen de donkere bovenkant, maar ik denk dat dat niet de oplossing is voor jouw vraag...........