Re: BoterCreme,...

BeautyCakes schreef:

hmmm,,

Maar bij het o ngezouten margarine staat voor gebakjes taarten enz....

duss lijkt me toch niet erg die margarine,,

Ja maar ik denk dat het dan niet als vulling bedoeld wordt maar om in je beslag voor gebakjes, koekjes taarten ed te gebruiken.

De ongezoute roomboter die ik gebruik is die van de zaanse hoeve van AH, gele verpakking.
En ik blijf ook altijd de poedersuiker proeven, maar dat is altijd als je 1:1 zo proeft. In combinatie met je gehele taart valt die smaak weg.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit vul met alleen boter en poedersuiker, mij te zwaar. Ik gebruik de mix van easycakes. Gaat ook met boter en poedersuiker, maar juist door de mix wordt het lekker.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

27 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (17-01-2011 13:50)

alle roomboter is ongezouten in NL, tenzij het duidelijk op de verpakking staat. (zout meestal 1,5%)

maar naar gezouten boter moet je goed zoeken hoor, die staat nooit recht voor je neus, maar ergens bovenaan.

ik gebruik altijd de zaanse hoeve van AH, 99 cent, gele pakje.

:think: en ik vraag me trouwens af of gezouten roomboter wel zo vies zou zijn. caramel met zout erin wordt ook heel lekker. ik heb het alleen nog nooit geprobeerd met botercreme...

I never met a calorie I didn't like....

28

okido

29

hoelang kun je botercreme bewaren?
En waar

30

In de koelkast, ongeveer 2 weken.

31 Laatst bewerkt door MoJi (17-01-2011 14:45)

Ik doe altijd 250g roomboter, 300g poedersuiker en een zakje vanille suiker of wat dan ook. de roomboter moet wel ff flink lnag uit de koelkast zijn zodat die lekker zacht is. Dit even goed mixen. en dan is het ideaal om af te smeren maar doe er een beetje geprakte aardbeien door of vlaaivulling van hak dan is het ook heerlijk om mee te vullen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt  :D

32

Ja zeker

DANKJEE WELLL

33

BeautyCakes schreef:

hahaha je bent de zoveelste die het zegt, weetje wat nu ga ik het echt doen!

Maar heb je dan ook ongezouten roomboter, die kan ik nergens vinden...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C7VDRICU-D.jpg

deze is het, die heeft iedere supermarkt, zowel gezouten als ongezouten. (je hebt ook andere merken of eigen merken hoor) Heb trouwens nooit gezien dat de gezouten hoger staat ofzo, volgens mij liggen ze bij ons gewoon naast elkaar.

succes!

Maar je moet dus de ongezouten hebben.

34

Ja ik weet wel dat je ongezouten moet hebben,
vaak haalde ik ht bij de aldi of de lidl en daar staat er niks bij, vandaar dat ik zo twijfelde en het niet haalde.

Toen zag ik het bij de AH dat het voor taarten, gebakjes etc. is.
Die pakte ik.

Maar het is mij verteldin dit forum, dat wanneer het er niet op staat het meestal ongezouten is.
Nu weet ik dat, heb veel van jullie geleerd

DANJEE WELL

35

Ik had nog Gouda´s Glorie in de koelkast liggen, en wist niet dat het uitmaakte welke boter je gebruikt. Misschien was het nog te koud, maar het bleven "klontjes" boter met poedersuiker die door mijn mengkom bleven vliegen.

Is Gouda's Glorie verkeerde boter? Want er staat niet op wat het nou eigenlijk is... Dus ik weet eigenlijk ook niet wat het is.

36

Gouda's glorie is toch margarine? Ik ken dat alleen in een kuipje en dat is margarine voor op brood.
Wat staat er op je pakje? Margarine of boter?

(valt me trouwens wel op dat margarine ook boter genoemd word door velen)

Groetjes Melanie

37 Laatst bewerkt door Esther68 (04-02-2011 13:15)

Doosch schreef:

Gouda's glorie is toch margarine? Ik ken dat alleen in een kuipje en dat is margarine voor op brood.
Wat staat er op je pakje? Margarine of boter?

(valt me trouwens wel op dat margarine ook boter genoemd word door velen)

Dacht ik ook  :think:

Laatst hoorde ik op tv dat er heel veel jongeren zijn die nog nooit roomboter op hebben en het ook amper, of eigenlijk niet,  kennen  :/

Oh ja....persoonlijk vind ik de Campina botergoud te zacht om mee af te smeren. Die van AH-merk (Emte ook trouwens) vind ik fijner

38

Hier vinden ze roomboter niet lekker..... te specifieke smaak
(en voor mijn dochter ook afgeraden)
Wat voor merk wikkel zouden jullie aanbevelen?
Tot nu altijd kuipjes gebruikt, omdat ze dat wel lusten
(aldi, gele kuip)
En saroma toegevoegd, bij het 1:1 recept, wordt het ook wat vaster

Ik heb nog geen "lekkende" of "lopende taarten gehad

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

39

Volgens mij is dat dan weer geen margarine, laat staan boter. Dit zal iets zijn met meer water erin zodat het smeerbaarder wordt, en daardoor weer meer risico geeft dat je bekleding gaat smelten. Dat dit nog niet eerder bij je gebeurd is is je geluk geweest maar het zou toch jammer zijn als het een keertje wél gebeurt, toch?
En wat voor wikkels worden aanbevolen: er staan er een hoop beschreven in de berichtjes boven de jouwe! Probeer er gewoon eens één uit, smaken blijven natuurlijk altijd persoonlijk...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

40

BeautyCakes schreef:

Maar wat moet ik dan doen??

Ik gebruik minder (ongezouten)roomboter en dat vervang ik door witte chocopasta!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

41

Thnxxx sugar100
erg fijne tip

42

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … meringue)/

ik zou deze eens maken, daar staat een filmpje bij kan niet mis gaan en werkt echt heel erg lekker. en het salmonella probleem is dan ook niet aanwezig!!

succes

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

43

Ik heb ook nu botercreme op mijn taart zitten (gekleurd roze ik maak een babytaart) maar normaal zet ik de taart afgesmeerd met botercreme in de koeling en dan rol ik het fondant uit, op dit moment heb ik even geen tijd om meteen het fondant uit te rollen en te bekleden, hooguit vanavond maar morgen zeker tijd.
Kan ik dus zolang me taart afgesmeerd met botercreme in de koeling laten staan en morgen bijv. mijn fondant er opdoen?

44

Ja hoor; geen probleem!

Groetjes Wendy

45

kokkie, dankje
maar ik heb net even de taart aan me man laten zien, (mooi roze was zijn antwoord :) ) maar de botercreme is nu hard (logisch hij staat in de koelkast) Maar als ik morgen de fondant er overheen wil leggen, moet de botercreme dan zacht zijn? uurtje van tenvoren uit de koeling halen ofzo?

46

beginnertje schreef:

kokkie, dankje
maar ik heb net even de taart aan me man laten zien, (mooi roze was zijn antwoord :) ) maar de botercreme is nu hard (logisch hij staat in de koelkast) Maar als ik morgen de fondant er overheen wil leggen, moet de botercreme dan zacht zijn? uurtje van tenvoren uit de koeling halen ofzo?

Ik zelf doe dit nooit, omdat mijn taarten dan echt strak worden. Wanneer je zachte bc hebt blijft het wel eerder plakken, wat ik juist niet fijn vind (andere juist weer wel  :) ). Harde bc bekleed dus fijner, vind ik... :Y

47

Bedankt voor je antwoord,
IK zal straks eens kijken naar de taart, mocht het ik het niet fijn vinden dat het te hard is de botercreme dan maak ik nieuwe en smeer ik hem nog een keer dunnetjes af. Maar gisteren had ik echt geen tijd meer normaal bekleed ik hem vrijwel meteen na de bc

48

Esther68 schreef:

Ik zelf doe dit nooit, omdat mijn taarten dan echt strak worden. Wanneer je zachte bc hebt blijft het wel eerder plakken, wat ik juist niet fijn vind (andere juist weer wel  :) ). Harde bc bekleed dus fijner, vind ik... :Y

Inderdaad, vind ik ook; ik doe ze sowieso altijd een uurtje in de koelkast na het afsmeren, dan worden je taarten echt veel strakker!
Ik zou het zo laten dus!

Groetjes Wendy

49

bedankt allemaal, m'n geboorte taart is super goed gelukt!