1

Onderwerp: Help

Help' Ik heb net mijn eerste bestelling binnen voor een verjaardagstaart voor 30 personen, ga daarvoor een bakvorm van 14 inch gebruiken maar weet niet hoe ik de verhoudinge van het beslag moet doen? dus hoeveel eieren, meel maizena suiker gaat er in het biscuit beslag voor een vorm van 14 inch vierkant ( in inches vanwege woon in London en hier hebben ze inches) Ik heb op de website oder FAQ gekeken  en daar stond het uigelegd als

Heb je een afwijkende vorm? Bepaal de inhoud door er water in te doen en meet de hoeveelheid water af. Ook wanneer je geen biscuitmix gebruikt, kan je zo de ingrediënten bepalen. Reken per halve liter één ei. Per ei gebruik je 30g suiker, 25g bloem, 5 gram maïzena en een snufje zout.

but still dont understand?????? :s  Pleaseeeeeeee kan iemand mij dit makkelijkker uitleggen

2 Laatst bewerkt door djehr (13-02-2011 14:42)

Re: Help

Welkom op het forum  :) ...Misschien ook leuk om je even voor ts stellen in de rubriek
Ons kent ons: Stel je hier voor!

Als antwoord op je vraag:

14 inch (= 2,5 cm) staat gelijk aan een vorm van 35 cm (14 x2,5 cm = 35 cm)
Dus inhoud van de vorm
= breedte x breedte x hoogte
= 35 x 35 x 6
= 7350 ml
= 7,4 liter

Dus de inhoud van je vorm is iets meer dan 15 halve liters.

Volgens de tabel hier op het forum is een 35 cm pan trouwens geschikt voor ongeveer 42 stukjes...De 30 cm pan (12 inch) is goed voor 31 stukjes.

3

bedankt voor de detailed uitleg, kun je mij ook aangeven in hoeveel eieren, bloem ,maizena ,suiker in grammen voor deze bakvorm moet gebruiken? nog een vraagje is het handiger om kant en klaar biscuitmix te gebruiken of maakt dat niet zoveel uit?

weet iemand hoe je biscuit deeg/mix in het engels noemt?
zodat ik hier ook online kan kijken of ze het ergens verkopen want de nederlandse webshop volgens mij doen geen delivery hier .

4

Welke bakvorvorm heb jij uitgelegd 14 inch rond of 14 inch vierkant?

wil vierkant gaan gebruiken

5 Laatst bewerkt door Dot (14-02-2011 06:48)

je schrijft toch zelf al, per halve liter 1 ei - per ei 30gr suiker, 25gr meel en 5gr maizena,
Djehr zegt 15 halve liters, dus 15 ei, dus dan kun je zelf de rest uitrekenen???

En ze rekent uit 35x35x6, dat is dus geen ronde vorm, maar een vierkant, want dat vroeg je....

En ze vertelde je ook, dat je dan dus wel 42 stukjes eruit kunt halen ipv de 30 die je nodig hebt, je zou dus genoeg hebben aan een 30x30 vorm, dat is in inches 12x12.

als je hier links op Webshop klikt, kun je daar bij het kopje verzenden lezen, dat verzenden naar Engeland 15€ kost. Dus ze verzenden wel naar Engeland.

Hier een how-to voor het maken van biscuit met het recept wat jij hierboven noemde:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=94566

Groetjes, Dorothea.

6

De uitleg is voor vierkant.

Zoals djehr al zegt moet je genoeg gebruiken voor 15 halve liters. Dus 15 eieren. De rest zul je echt zelf even moeten uitrekenen, dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Maar staat een 35cm vierkant niet in de tabellen op de site dan? Die vind je aan de linkerkant van de site onder het kopje "tabellen". De tabel is voor mix (ik gebruik altijd mix, maar dat is je eigen keus).
Als je zelf een recept gebruikt gebruik je de verhouding van dat recept, maar dan dus aangepast op 15 eieren.

7

Thank u thank u , iedereen  :o  ...........weet je wat het is.... zenuwen omdat ik voor het eerst een grote taart moet maken heb helemaal een black out.
Ben pas begonnen met het bakken en decoreren  , ben een beetje onzeker dat het mislukt of zo................ but met jullie hulp hoop ik dat ik er uitkom nogmaals thanks en duim voor me dat het goed komt lol