1 Laatst bewerkt door mniek (13-02-2011 10:30)

Onderwerp: ***VIRUS ALERT!!!! Kijken op Cakecentral bezorgt je een virus...

Gisterenavond dacht ik even lekker op CakeCentral te kijken om te ontspannen maar het tegendeel was waar. Ik haalde een virus binnen die niet zomaar van mijn pc verdween. Bij deze voor jullie de waarschuwing: Kijk niet op CC!!!!!
Zoals uit deze quote blijkt ben ik niet de enige geweest.

Em schreef:

VIRUS ALERT....

Gisteren een dik virus binnengekregen op de Cake Central site.. Eerst een waarschuwing van mijn virusscanner, en 1 seconde later BAM. Virus. Eentje die doet alsof het een virusscanner is. Dus absoluut nergens op klikken (en niet de bestanden verwijderen waarvan het zegt dat het virussen zijn!!!). Het heeft me de hele nacht gekost dit stomme virus te verwijderen (System Restore in Safe Mode). Ik kom voorlopig niet meer op CC.

Volg je hart...want dat klopt!

2

Re: ***VIRUS ALERT!!!! Kijken op Cakecentral bezorgt je een virus...

Ik ben er net nog op geweest  :s ......., maar niets gemerkt.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Inderdaad LET GOED OP. Ik heb in december 2010 via CC een verschrikkelijk virus binnengehaald en het is heel hardnekkig, het kost heel veel moeite om het weg te krijgen.

Het is misschien niet meteen zichtbaar. Maar na verloop van tijd heb je het misschien zitten.

4

Yep...ik gisteravond geprobeerd op hun site te komen....daarnet de laptop opgestart...VIRUS!!!  :grr:

Betreft bij mij de "System tool" virus, betrekkelijk onschuldig maar zeeeer irritant! Ben al een uur bezig em eraf te krijgen!! Nu in de veilige modus malware geinstalleerd...hoop dat het nu lukt!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Dus als ik straks afsluit en morgen weer opstart, kan ik ellende verwachten  :s :s :s :s ????? Iemand die weet wat ik dan in hemelsnaam moet doen?

6

Ja...ik heb het opgelost. Als je slim bent, installeer je nu het programma "Malwarebytes". Hier heb ik het er simpel mee afgekregen. Probleem is dat als het virus actief is...je niks kunt opstarten! Ik heb toen in de veilige modus (tijdens opstarten op F8 duwen) malwarebytes gedownload, geinstalleerd en laptop gescand. Het vond de virus en verwijderde deze. Toen opgestart en alles was weer ok!

7

Dank je wel, Kadohke! We gaan hier voor alle zekerheid voorzorgsmaatregelen nemen. En Mniek natuurlijk bedankt voor de waarschuwing.

8

Ik had ook System Tool  :mad:

Je kunt het eraf krijgen door je computer in veilige modus (F8) op te starten en dan een system restore te doen. En daarna voor de zekerheid je virusscanner nog eventjes een scan laten maken. Daarna weer gewoon opstarten.

9

Duh..............malwarebytes is nog aan het draaien..................maar heb er nu al 2  meldingen in staan!...............pffff

10

zo wat een narigheid zeg, daar wordt je niet blij van idd.
Is het ook getipt aan de maker van de site? zodat ze er wat aan kunnen doen zeg maar? (en nee ik durf niet te kijken nu  :o  )

11

Is er ook al bekend wat het virus doet in de Mac omgeving?

Met zoete groet! Akire

12

Karin09 schreef:

Duh..............malwarebytes is nog aan het draaien..................maar heb er nu al 2  meldingen in staan!...............pffff

Duurde bij mij 40min tot die klaar was. Vond uiteindelijk 3 dingen

13

Akire schreef:

Is er ook al bekend wat het virus doet in de Mac omgeving?

Even googelen. Staat veel info online

14

Ook hier is de ..malwarebytes het aan het draaien.

shit zooi  :s  :s  :s  :s  :s  :s  :s  :s

als andere het ook hebben gelijk met opstarten f8 blijven drukken  :Y