1 Laatst bewerkt door Donnay (25-04-2012 06:28)

Onderwerp: Stapeltaart die inzakt...

Hoi

Een mens lijdt het meest voor het lijden dat hij vreest

2

Re: Stapeltaart die inzakt...

Hoi Donnay,

balen dat je taart is ingezakt.  :(

Ik zou in vervolg niet meer stutten met rietjes, maar gewoon iets stevigers gebruiken. Een rietje is natuurlijk heel dun, dus heeft alle kans om schuiner te gaan staan. Ondanks dat je er sate prikkers in hebt gedaan.

Het is ook heel belangrijk dat als je stapelt je je taart op een stevige onderplaat zet. Zodat hij niet bol aan de onderkant gaat staan als je de taart optilt., want dan geef je je stut matriaal alle kans om te verschuiven.

Er word ook altijd geadviseerd om een stapeltaart plat op de grond te vervoeren.

Groetjes San

3 Laatst bewerkt door Donnay (25-04-2012 06:29)

Hoi

4 Laatst bewerkt door Sannn (13-02-2011 12:48)

Bij heel veel taarten op het forum zie je van die mooie vierkante planken die met een mooi inpak papiertje zijn bekleed.

Dat zijn MDF plankjes die je bij een doe het zelf winkel kunt kopen. Sommige winkels zagen ze soms gratis op maat. Ik laat altijd een hele plaat zagen, voor ongeveer 12 euro en heb dan ca 20 onderplaten.
Die bekleed je met een mooi inpak papier, en daarover heen doe je cadeau folie.

Je kunt ook kiezen voor een cakedrum 10 mm dik of een cake board 4 mm dik.

De taart staat er dus op, en gaat dus inderdaad met de klant mee. Sommige taartenbaksters krijgen de MDF plankjes terug van de klant en sommige berekenen ze in de prijs mee. De cake drum en cake board is een naar mijn idee voor 1 malig gebruik.

Groetjes San

5

Super bedankt voor je reactie. Na m'n eerste "stapeltaartinzakervaring" (wow, da's een mooie voor scrabble  ;) ) zag ik het me niet meer zo snel een tweede keer doen. Maar met deze tip durf ik de uitdaging weer aan.

Bedankt  :thumb:

6

Natuurlijk moet je het gewoon nog een keer proberen. Je weet nu van jezelf dat je nooit meer je stapeltaart op een kartonnetje zet.  ;)

Groetjes San

Dit topic staat verkeerd, ik zal het even melden.

8

ik zeg altijd tegen klanten dat ze de taart het beste in de kofferbak kunnen vervoeren. Stat die taart het meest stabiel, zeker belangrijk met stapeltaarten. Zeker nooit op schoot vervoeren...

9

zetten jullie de taart dan op dat plankje in de achterbak en dan verder niets er om heen?

Proost!

10

Donnay schreef:

Ik hoop dat ik in de goede rubriek zit voor mijn vraag:

Als je even de tijd neemt om namen, omschrijvingen en sticky's te lezen vóór je je vraag stelt, is zo'n zin overbodig.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Annalies schreef:

zetten jullie de taart dan op dat plankje in de achterbak en dan verder niets er om heen?

Mijn taarten gaan op een taart karton (enkele taart), cake board of cake drum. Dat in een doos, dan folie erover of de deksel erop en dan achterin de auto. Stabiel en schoon lijkt me.

12

en bij een stapeltaart? haal je dan de lagen van elkaar af?

Proost!

13

Annalies schreef:

en bij een stapeltaart? haal je dan de lagen van elkaar af?

Nee, de taart is al af wanneer deze vervoerd wordt. Kan prima, als je goed gestut hebt.
4 hoog bruidstaart of zo vervoer ik in delen, maar die breng ik zelf weg, dus kan ik op lokatie het laatste randje mooi wegwerken.

14

Biggeltaart schreef:

Mijn taarten gaan op een taart karton (enkele taart), cake board of cake drum. Dat in een doos, dan folie erover of de deksel erop en dan achterin de auto.

hier ook :Y en dan nog voor de zekerheid op een antislipmat :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

15

tipsytaartje schreef:
Biggeltaart schreef:

Mijn taarten gaan op een taart karton (enkele taart), cake board of cake drum. Dat in een doos, dan folie erover of de deksel erop en dan achterin de auto.

hier ook :Y en dan nog voor de zekerheid op een antislipmat :)

Inderdaad, antislip van Action of Blokker!

16

helemaal super! Bedankt voor de info!

Proost!

17 Laatst bewerkt door Donnay (25-04-2012 06:30)

Hoi

18

Je hoeft inderdaad niet meteen de weg te weten, vandaar mijn suggestie even de tijd te nemen om te lezen. Sticky's zijn topics die bovenin elke rubriek staan en meestal namen hebben als "Regels!, "Lees dit eerst!" etc.

Wij steken vrij veel tijd in de uitleg in deze sticky's, in de algemene regels (die je moet lezen voor je je kunt registeren) en in de benamingen & omschrijvingen van de verschillende categorieën en rubrieken, juist om het nieuwelingen makkelijker te maken :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

19

Biggeltaart schreef:

ik zeg altijd tegen klanten dat ze de taart het beste in de kofferbak kunnen vervoeren. Stat die taart het meest stabiel, zeker belangrijk met stapeltaarten. Zeker nooit op schoot vervoeren...

Ik heb dat dus wel gedaan afgelopen weekend, omdat deze 3-laags was en te hoog voor de kofferbak. Daar aangekomen dacht ik te zien dat de 2de laag iets in de onderste laag zakte. Het vervoer op schoot ging idd n iet goed. Teveel geschud. Volgende keer ter plekke stapelen, wanneer dit mogelijk is.
Overigens stut ik met houten dowels en dubbel taartkarton. En ik zet de stapel sowieso op een MDF plaatje. Doe ik trouwens bij bijna alle taarten, omdat ik dit mooier vind en omdat mijn taarten nogal zwaar zijn (3x gevuld  :) )

20 Laatst bewerkt door Donnay (25-04-2012 06:30)

Hoi

21

Ik stut met houten dowels of maisprikkers. Of met de witte kunststof dowels van Wilton. Ik vul wel "maar" 2 keer dus inderdaad minder zwaar.
In mijn V70 kunnen hele hoge taarten gelukkig! Dus op schoot hoeft nooit. Scheelt weer een beetje stressssss