1

Onderwerp: Gewone cake met marsepein?

Hallo, Dames en Heren

Deze week wil ik een boltaartje bakken.

Ik durf nog niet zo goed zelf beslag te maken(dit omdat ik(NOG) geen keuken machine heb). En wil dit dus met een mix doen.
Nu kan ik in de winkel geen biscuit vinden.
De AH schijnt het wel te hebben maar schijnt ook te droog te zijn om te bekleden.

Ik wil nu gewone cake of chocolade cake gebruiken. Maar heb het idee dat dat te machtig word in combinatie met de marsepein waarmee ik het bekleed.

En waarmee smeer ik het af en vul ik de taart?

Ik heb 1 idee chocolade taart met mocca-botercreme ( om af te smeren en dijkje te maken vulling van aardbijen mouse. bekleed met marsepein van Funcakes

ik zou graag tips en ideeen en ervaringen willen zien.
Zodat mijn taart niet te machtig is en een goede combinatie met marsepein.

liefs Nathasja

2

Re: Gewone cake met marsepein?

Hoi Nathasja, je zegt het al...
Ik denk dat het MACHTIG wordt  :P,  zeker met een vulling van (mocca) botercreme... Misschien de mbc gebruiken.
Maar gewone cake en marsepein vind ik wel zwaar..
Maar wie weet vind je het wel geweldig lekker!!
En als je gewoon iedereen een iniminimini stukje geeft...  :D
Succes! Laat maar weten of het lekker was!

zo hééérlijk ontspannend.....

3

Ik zou persoonlijk ook niet voor een creme kiezen, daar de cake in combinatie met marsepein of fondant al heel machtig is. Ik zou eerder kiezen voor meerdere laagjes jam.

Groetjes San

4

Bedankt Voor je reactie :)

Jah idd word wel(te) machtig denk ik.

Ik zit toch nog sterk te twijfelen gewone cake vind ik op zich al machtig en dan nog de marsepein er over ik weet niet.

mischien moet ik even uit vogelen of het te doen is zonder mixer biscuit mix te maken?

5

Het is zonder mixer wel te doen hoor. Alleen zul je je mouwen heel goed moeten opstropen, en je spierballen tevoorschijn moeten toveren.

Groetjes San

6

Yuna schreef:

mischien moet ik even uit vogelen of het te doen is zonder mixer biscuit mix te maken?

Hoe maak je cakebeslag dan? Toch niet met de garde denk ik?  :think:

Of bedoel je met "geen keukenmachine" dat je wel een handmixer hebt maar niet bijv. een Kenwood of KA (zo eentje die op een voet staat)?
Want als je een gewone handmixer hebt dan kun je prima biscuitbeslag maken hoor. Dat heb ik ook een hele tijd gedaan.  :Y

~ Never waste a good crisis... ~

kan prima hoor, vulling, marsepein en cake. je moet alleen kleine(re) stukken snijden. Buiten nederland maken ze bijna al dit soort taarten zo.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Ik heb mijn boltaarten tot nu toe gemaakt met de goedkoopste kant en klare cakes van de AH en deze gevuld met slagroom (+ klopfix) en banketbakkers room. Bekleed met Funcakes fondant.
Iedereen vond dit erg lekker en het was ook niet te machtig!

Ik zou alleen een lekkere frisse jam gebruiken om te vullen. Of lemmoncurd maar iig iets fris en niet iets met room of boter.

Life is what you bake it.

10

Hoe maak je cakebeslag dan? Toch niet met de garde denk ik? 
Of bedoel je met "geen keukenmachine" dat je wel een handmixer hebt maar niet bijv. een Kenwood of KA (zo eentje die op een voet staat)?
Want als je een gewone handmixer hebt dan kun je prima biscuitbeslag maken hoor. Dat heb ik ook een hele tijd gedaan. 

Ik (HAD) alleen een losse garde:o Maar mijn liefje heeft vandaag een handmixer gekocht :D .....
Nou cake mix is wat makkelijker is alles in 1 pak en dan eventjes roeren en klaar,Nu dat ik dit zeg denk ik tjah wat maakte het ook uit, ik dacht alleen dan moet ik meer kracht zetten( en ben niet lui) maar heb reuma en dat zit mij met het kneden van het marsepein al in de weg laat staan het vele roeren met een losse garde.

maar ik ga nu proberen zelf bescuit mix te maken SPANNEND :lol:

Bedankt voor je reactie  :)

11

Bedankt voor jullie reacties :D

Liefs nathasja