Re: Alles Royal Icing
de allerdiepste buiging ooit!! Wat KNAP!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Alles Royal Icing
de allerdiepste buiging ooit!! Wat KNAP!!
Ik ben zelf net in de weer geweest met RI, kramp in mijn handen en dat waren alleen maar koekjes. Wat een werk heb je eraan gehad. Het is heel erg goed gelukt en je zult er in de toekomst vast heel veel plezier aan hebben. Heel knap gedaan! 
Dank je wel dames! het was inderdaad een heel werk, en vooral moeilijk om de eerste laag icing goed glad te krijgen (ik heb een liniaal gebruikt, maar je hebt ook metalen scrapers, die werken beter). Echt heel leuk dit RI.
Heel mooi gedaan! 
heel mooi gedaan, hoeveel uren werk zitter hier wel niet in

sjee wat een werk zeg maar wel super super mooi!
Oh wow, heel apart maar wel erg mooi. Wat knap zeg!
Wauw wat een supergave taart.
Ben nu ook gelijk benieuwd hoe je bepaalde dingen voor elkaar krijgt. Ik bak nog niet zo lang vandaar.
Welk recept gebruik je voor de icing?
Wordt de icing hard?
Wauw wat mooi zeg!!
Ik heb gisteren geprobeerd vlinders te spuiten, dat kreeg ik al niet eens voor elkaar, laat staan zo'n prachtige taart.
Superknap!
Hoi dit is gewoon de royal icing mix. Hoeft alleen maar water bij. Hij wordt hard van buiten, maar blijft zacht van binnen doordat ik er een druppel glycerine doorheen heb gedaan. Volgende keer doe ik het masqueren met amerikaanse frosting want dat vind ik toch lekkerder. Maar RI is inderdaad ideaal voor vlinders etc.
Knap zeg 
Heel bijzonder......maar hij lijkt me wel mier en mierzoet en erg moelijk aan te snijden.
Maar een kunststuk is het echt wel!!!! Erg knap gedaan.

ha mierzoet inderdaad. Glazuur vliegt bijna van je tanden af.
Maar in combinatie met chocolade mud cake is de RI echt wel goed te doen. De volgende keer doe ik toch maar Amerikaanse frosting (die vind ik zoooo lekker, heeft wel Crisco maar goed...) en alleen de details met RI. Voor het snijden de collar verwijderen, en dan gaat het goed.
ha mierzoet inderdaad. Glazuur vliegt bijna van je tanden af.
![]()
Maar in combinatie met chocolade mud cake is de RI echt wel goed te doen. De volgende keer doe ik toch maar Amerikaanse frosting (die vind ik zoooo lekker, heeft wel Crisco maar goed...) en alleen de details met RI. Voor het snijden de collar verwijderen, en dan gaat het goed.
Had je deze niet van wat anders gemaakt
of 'ben ik in de bonen' zoals ze dat hier zeggen
Anyway hij is prachtig!
sssshhhh
Ik heb 'm opnieuw gemaakt met choc mud cake...
sssshhhh
![]()
Ik heb 'm opnieuw gemaakt met choc mud cake...
Zo dat is wel een hoog kapsel geworden! Welk recept heb je gebruikt? Ik heb nog nooit een chocolade kapsel gemaakt omdat ik bang ben dat het zo'n massief laag kapsel wordt.
Chocolate Mud Cake (staat bij de recepten). Dit gaat heel goed met RI. Wel massief ja, maar lekkerrrrr
Gewoon het recept aanpassen naar je bakvorm, dan kun je het zo hoog maken als je wilt. Moet wel heel lang in de oven.
huh? hoe krijg je zoiets nu voor elkaar???
supermooi! die koepel (want dat is het toch hé?) bovenop is zo gaaf.
Wauwie, echt supermooi!
Ik heb een aantal weken geleden een taart proberen te bekleden met RI. Mijn god, ik kreeg er werkelijkwaar HOOFDPIJN van!! Jeetje, ik kreeg de laag maar niet recht. Ik heb het ook met een geodriehoek (lineaal) geprobeerd, maar tevergeefs. Superknap van je!
Ik dacht overigens dat RI hard zou worden. Edna de la Cruz gebruikt ook icing voor haar taarten en strijkt het dan glad met een soort papier. Ik ging dat dus ook proberen, maar ALLES bleef plakken! Ik werd er echt gek van. Blijkbaar gebruikt zij een ander soort icing... is dat wat jij toevallig bedoelt met Amerikaanse frosting? Zo ja, mag ik daar het recept van?
Ik heb trouwens allllles eraf geschraapt en heb hem vervolgens maar bekleed met marsepijn...
Ik KON gewoon niet verder! Haha
Het was wel een beetje een drama ja, dat RI glad krijgen... ik heb de laag ook meerdere keren verwijderd en weer opnieuw aangebracht
ik kreeg de tip van een medebakster om de icing laag een beetje te laten drogen, totdat het net niet meer aan je vingertoppen plakt als je het aanraakt, en om dan met een vochtig (glad) servetje eroverheen te wrijven.. (nog niet geprobeerd).
Amerikaanse frosting, ik bedoel die ze van Crisco maken.. Die zie je altijd op taarten in supermarkten in Amerika. Super smerig idee om Crisco te eten, maar die frosting is zoooooo lekker... Ik heb wel recepten gezien om Cake Central maar ik durf er nu niet heen door dat virus dat daar rondzwerft.
hij is gewoonweg helemaal top. 
Amerikaanse frosting, ik bedoel die ze van Crisco maken.. Die zie je altijd op taarten in supermarkten in Amerika. Super smerig idee om Crisco te eten, maar die frosting is zoooooo lekker... Ik heb wel recepten gezien om Cake Central maar ik durf er nu niet heen door dat virus dat daar rondzwerft.
Bij de recepten (aan de linkerkant) staat het bij bekleden onder de naam "Buttercream". Zelfs zonder toegevoegde smaakjes is ie best wel lekker!!!
Oeps, bijna vergeten
Je taart is super!!!!! Echt heel fijntjes en knap gemaakt.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Alles Royal Icing