1 Laatst bewerkt door IngeW (12-02-2011 22:27)

Onderwerp: !HELP! Chocolade cake...

Hallo!

Ik ben de hele dag bezig geweest om een goede chocolade cake/biscuit te bakken...maar dat is na 10x nogsteeds niet gelukt...

Ik heb verschillende recepten geprobeerd, maar tis allemaal niks...

Dus nu vroeg ik me af of ik ook gewoon cacao door de biscuitmix uit de webshop kan doen...en zoja...hoe doe ik dat?

Hoop dat jullie dit weten!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

2

Re: !HELP! Chocolade cake...

Even kijken in de webshop bij de gewone biscuitmix  ;)

maar cacao door een kapsel is toch geen chocolade cake???

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Gesmolten chocolade door de mix geeft een heerlijke chocoladebiscuit, maar zoals Tirza al zegt; da's nog geen chocolade cake ;)

Toch even beter aangeven welke recepten je geprobeerd hebt en wat eraan mislukte, dan heb je meer kans dat iemamnd je tips kan geven :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

ja , inderdaad graag wat meer info...Ben wel benieuwd  :)

6

Sorry, was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik heb het recept uit het boek Taart gebruikt en het chocorecept hier op t forum.

Beide recepten werden meer een vloeibaar mengsel dan een beslag. Heb het recept gebruikt zoals bij de mix staat. Had dat nooit zien staan.... :o  Staat nu in de oven!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

7 Laatst bewerkt door Corry1969 (12-02-2011 23:16)

Ik doe door de gewoon cc mix van funcakes ook een paar grote scheppen cacaopoeder en dan zijn het heerlijke choco cc's.Dus dat zal toch ook wel met een biscuit kunnen?

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

8

IngeW schreef:

Sorry, was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik heb het recept uit het boek Taart gebruikt en het chocorecept hier op t forum.

Beide recepten werden meer een vloeibaar mengsel dan een beslag. Heb het recept gebruikt zoals bij de mix staat. Had dat nooit zien staan.... :o  Staat nu in de oven!

Als je het recept voor chocolate mudcake bedoelt, dat klopt dan, dan is heel vloeibaar. En het moet vrij lang in de oven voor hij goed gaar is, was dat soms het probleem?

Chocoladebiscuit is trouwens ook erg lekker, ik hoop dat ie gelukt is :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Hij was heerlijk!!! Bedankt voor het meedenken!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl