1

Onderwerp: Knijpflesjes voor royal icing?

Ik was wat inspiratie aan het opdoen op youtube en kwam dit filmpje tegen;

http://www.youtube.com/watch?v=xDRRXhi_CZs

Aangezien ik geen held ben met spuitzakken en ik vaak met mijn oppaskindjes en nichtjes koekjes etc maak, lijken mij die knijpflesjes echt ontzettend handig.
Volgensmij heeft ze er wel gewoon een tip opzitten?

Heeft iemand enig idee waar ik deze flesjes kan krijgen?

2

Re: Knijpflesjes voor royal icing?

Deze flesjes niet maar ik werk zelf graag met deze uit de webshop: http://www.deleukstetaartenshop.nl/choc … p-957.html

3

Of die had ik gezien idd, maar niet begrepen dat die ook gewoon voor RI gebruikt konden worden. :P

Jammer dat ze nog niet beschikbaar zijn,
Heb vrijdag/zaterdag weer koekjes op de planning staan :P

4

Ha, ha dat wordt cornetjes vouwen  ;)

5

Ik heb voor de kerst een flesje bij de Blokker gekocht, was eigenlijk om te schrijven met chocola maar werkt ook prima met icing.
En anders misschien bij de apotheek vragen om injectie spuiten, die verkopen ze soms( wel zonder naald) die gebruik ik zelf om sliertjes te maken en ben nog niet in het bezit van een sugarcraftgun.

Christine.

6

Wat voor flesje is dat dan van de blokker?

Ik zat idd ook al aan een injectie spuit te denken,
en ik heb wel een 'fake' sugarcraft gun, maar daar kan zo weinig icing in dat je denk ik maar een lijntje van een cm of 10 hooguit kan trekken voor hij leeg is.

7

Misschien een tip : ik gebruik plastic henna-flesjes .  Even googlen , ik weet de website niet meer . Het was een webwinkel met allerlei hennagereedschappen .

Carpe Diem !

8

In het filmpje word een painter gebruikt. Dit is een doseerflesje met een adapter eraan vast waar je steeds een ander spuitmondje in kunt plaatsen, superhandig.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

9

Kellaigh schreef:

Wat voor flesje is dat dan van de blokker?

Euhm het lijkt een beetje op een spuit, maar dan van siliconen en een zwarte dop achterop voor het vullen en een zwart dopje voor de punt waar je hem ook rechtop in kunt zetten (voor tussendoor).
Hij lag toen bij de chocolade spullen.

Christine.

10

Op die mini melting bottles kunnen naar ik begrijp dus geen tips?
Weet iemand flesjes, waar je wel tips op kan doen?

Ziet er namelijk super handig uit!

11 Laatst bewerkt door Chocoholic (09-02-2011 12:57)

KirstenCakes schreef:

Op die mini melting bottles kunnen naar ik begrijp dus geen tips?
Weet iemand flesjes, waar je wel tips op kan doen?

Ziet er namelijk super handig uit!

Op de melting bottles kunnen geen spuitmondjes. Het flesje waar dat wel op kan heet painter.
Google > painter doseerflesje ( als je dan kijkt bij afbeeldingen zie je een foto )

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

12

Bij de pannenafdeling van de Makro staan ook dat soort flesjes, 3 voor 1.50 ofzo

13

Deze flesjes zijn ietsje anders maar er kunnen wel tips op
Moet je naar de site van kookwinkel gaan en dan cuisipro typen in t zoekvak en dan is t t 3e plaatje.

14

En zo'n flesje waar je de poffertjes of pannenkoeken mix in kunt doen heb je daar niet wat aan aan ?
Die staan bijna bij elke blokker.

Christine.

15

Op zich kunnen deze flesjes wel handig zijn maar dan alleen voor grote oppervlakken. Als je fijne lijntjes wil maken dan denk ik dat je met een spuitzak/cornetje de druk beter kan regelen.....

16

Kijk eens bij chocolate dreams ik heb ze daar gezien.

groetjes van Ann

17

tastyshop verkoopt ze.. Heb er net 2 binnen gekregen en ze zijn echt super handig en goedkoop :thumb:

18

MoJi schreef:

tastyshop verkoopt ze.. Heb er net 2 binnen gekregen en ze zijn echt super handig en goedkoop :thumb:

Kunnen daar dan andere tips op gezet worden?
Als ik de foto's bekijk kan dat naar mijn idee niet.

19

crisje schreef:
MoJi schreef:

Kunnen daar dan andere tips op gezet worden?
Als ik de foto's bekijk kan dat naar mijn idee niet.

Nee hier kunnen geen tips op. Deze zijn trouwens ook in de webshop te krijgen. Kijk maar eens in het 2e berichtje in dit topic  ;)

20

Kellaigh schreef:

Google even op chocolate dreams en zoek dan naar painter, daar kunnen wel tips op mailde ze. Wil zúlke flesjes ook dus heb even naar ze gemaild.

21

crisje schreef:
Kellaigh schreef:

Google even op chocolate dreams en zoek dan naar painter, daar kunnen wel tips op mailde ze. Wil zúlke flesjes ook dus heb even naar ze gemaild.

Ik heb ze ook besteld met aparte spuitmondjes er bij. Ik ben benieuwd of het werkelijk zo makkelijk gaat.

groetjes van Ann